سکوت مجامع بین‌المللی در برابر جنایات اسرائیل در تاریخ ماندگار خواهد بود
کد خبر: 3511824
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
خطیب جمعه خلیل‌آباد:

سکوت مجامع بین‌المللی در برابر جنایات اسرائیل در تاریخ ماندگار خواهد بود

گروه سیاسی: خطیب جمعه خلیل‌آباد گفت: سکوت مجامع بین‌المللی و کشورهای به ظاهر اسلامی در برابر جنایات اسرائیل در فلسطین در طول تاریخ ماندگار خواهد ماند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی ناهیدی، امام‌جمعه خلیل‌آباد، ظهر امروز، 11 تیرماه در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی جمعه این شهرستان هم‌زمان با روز جهانی قدس با قدردانی از حضور مردم روزه‌دار خلیل‌آباد همگام با مردم سراسر ایران جهت حضور در راهپیمایی روز قدس گفت: ما در دفاع از مظلوم و مبارزه با استکبار همواره پیش‌قدم هستیم.
وی منشأ تمام گرفتاری‌های امت اسلام را در  تفرقه و جدایی آن‌ها دانست و عنوان کرد: چرا با حضور بیش از یک میلیارد مسلمان، باید قدس در دست ظالمان باشد.
حجت‌الاسلام ناهیدی با بیان اینکه جنایات اسرائیل همچنان ادامه دارد، ابراز کرد: امام(ره) بنیان‌گذار روز جهانی قدس بودند و آن را به عنوان یک یادگار ماندگار با اهداف مشخص ابلاغ کردند.
وی با تأکید بر لزوم آگاهی و بیداری مسلمانان جهان گفت: مسلمانان باید برای نجات خود از این وضعیت بیدار شوند و آگاهی پیدا کنند همان‌طور که در انقلاب اسلامی ایران این اتفاق افتاد و ملت ایران با آگاهی و بیداری خود رژیم ستم‌شاهی را سرنگون کردند.
خطیب جمعه خلیل‌آباد با بیان اینکه مذاکره مشکل فلسطین را حل نمی‌کند و تنها راه‌حل مشکل فلسطین و بیت‌المقدس، مبارزه مسلحانه است، اظهار کرد: رابطه کشورهای اسلامی با اسرائیل در ابعاد مختلف حرام است از همین رو کشورهای مسلمان باید با یکدیگر اتحاد داشته باشند.
وی با بیان اینکه در موضوع فلسطین سه نکته برجسته همواره در یاد تاریخ می‌ماند، اظهار کرد: ظلم و جنایت کم‌نظیری که صهیونیست‌ها طی ۶۰ سال نسبت به مردم مظلوم فلسطین مرتکب شده و می‌شوند، در یاد مردم خواهد ماند.
حجت‌الاسلام ناهیدی گفت: زجر، مصیبت و به شهادت رساندن جوانان فلسطینی و خراب کردن خانه‌های فلسطینیان از سوی رژیم اسرائیل حوادث تلخ و دردآوری است که آن‌ها نیز همواره در یاد تاریخ می‌ماند.
وی با بیان اینکه صبر و استقامت افسانه‌ای ملت فلسطین نیز از دیگر مواردی است که در یاد تاریخ خواهد ماند، افزود:  سال‌هاست همه مردم فلسطین با قدرت و تمام قد در برابر رژیم جنایت‌کار اسرائیل مقاومت کرده‌اند، مقاومتی که در تاریخ کم‌نظیر است و نگاه ملت‌ها را به خود جلب کرده است.
امام جمعه خلیل آبادبا بیان اینکه سکوت مجامع بین‌المللی و کشورهای به ظاهر اسلامی در برابر جنایات اسرائیل در فلسطین نیز در طول تاریخ ماندگار می‌شود، تأکید کرد: کشورهای اروپایی که این‌قدر عاشق حقوق بشر و دایه دلسوزتر از مادر هستند، در برابر جنایات اسرائیل سکوت کرده‌اند یا او را همراهی می‌کنند لذا مطمئناً این‌ها نیز شریک جرم او هستند.
حجت‌الاسلام ناهیدی از آمریکا به عنوان طاغوت اعظم نام برد و گفت: آمریکا و امثال آمریکا، ده‌ها قطعنامه‌ای که سازمان بین‌الملل علیه اسرائیل صادر کرده را وتو و آشکارا از اسرائیل حمایت می‌کنند.
وی تصریح کرد: کشورهای به‌ظاهر اسلامی هم اگرچه دم از مخالفت با اسرائیل می‌زنند ولی متأسفانه در باطن همراه با اسرائیل هستند و انتفاضه فلسطین را تنها گذاشته‌اند.
خطیب جمعه خلیل‌آباد در ادامه با برشمردن فضایل روزه‌داری با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(ص) پیرامون فضیلت روزه گرفتن در روزهای گرم تابستان تصریح کرد: روزه‌داری در فصل گرم همانند جهاد در راه خدا است.
وی گفت: تلاش در راه خدا، انجام به قصد قربت، کنترل تمایلات حیوانی، نیاز به صبر، استقامت و بردباری، یاد خدا، عامل سلامتی روح، جان، اقتصادی و فرهنگی، خودسازی و جهاد با نفس از وجه مشترک روزه در فصل گرم  جهاد در راه خدا به شمار می‌رود.
حجت‌الاسلام ناهیدی ابراز کرد: روزه‌داری در فصل گرم و جهاد در راه خدا پشتوانه استقلال ملت‌هاست لذا مردم باید قدر این روزه‌ها که در ایام طولانی و گرم انجام می‌شود را بدانند.
captcha