ارائه خدمت بیش از 12 هزار نیروی اورژانس به نمازگزاران عید فطر
کد خبر: 3512842
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
خالدی خبر داد:

ارائه خدمت بیش از 12 هزار نیروی اورژانس به نمازگزاران عید فطر

گروه سلامت: سخنگوی سازمان اورژانس کشور از آمادگی کامل تمامی نیروها و امکانات اورژانس برای روز عید فطر خبر داد.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از آمادگی بیش از 12‌هزار نفر نیروی اورژانس برای ارائه خدمات به نمازگزاران عید فطر و مسافران ایام تعطیلات پس از آن خبر داد.

وی تصریح کرد: وزارت بهداشت دستور‌العملی را به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی برای اتخاذ تدابیر ویژه در این ایام به ارگان‌های تحت امر خود ابلاغ کرده است.

خالدی ادامه داد: نخستین اقدام دانشگاه‌ها این است که جلسه‌ای را با ستادهای برپایی نماز عید فطر برگزار کرده و نحوه استقرار پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی و نیروهای انسانی و چگونگی ارائه خدمات به مردم را مشخص کنند.

سخنگوی اورژانس با اشاره به آمادگی کلیه آمبولانس‌ها و بالگرد‌های این سازمان برای ارائه خدمات در عید فطر گفت: از زمان اعلام عید فطر آمبولانس‌ها در محل خود استقرار یافته و به مردم نمازگزار ارائه خدمت می‌دهند. ضمن اینکه تمامی 20 فروند بالگرد اورژانس به همراه موتورلانس‌ها نیز در این روز به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

خالدی افزود: در عین حال تمام نیروهای اورژانس در این طرح آماده‌باش بوده و حدود ۱۲ هزار نفر نیرو در 2800 پایگاه این طرح را پوشش می‌دهند، اما عموما تعداد نیروهایی که وارد این برنامه می‌شوند، در شهرها بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ نفر است.

وی همچنین از آماده باش نیروهای اورژانس جاده‌ای در ایام تعطیلات پس از عید فطر خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه پس از عید فطر چند روز نیز تعطیل است به همه پایگاه‌ها آماده باش داده‌ تا در حاشیه‌ جاده‌های اصلی استقرار یافته و در کوتاه‌ترین زمان ممکن بتوانند خدمات خود را ارائه دهند.

خالدی بیان کرد: از سوی دیگر به تمامی معاونت‌های بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز آماده باش داده شده تا بر مقوله توزیع آب آشامیدنی، مواد غذایی نظارت شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر مراکز هدایت عملیات دانشگاه‌های علوم پزشکی آمادگی خود را اعلام کرده‌اند تا در صورتی که نیاز به اقدامات خاصی باشد، امکانات یا نیروی انسانی را فراخوان یا از محلی به محل دیگر منتقل کنند.

خالدی خاطر نشان کرد: حضور پزشک اورژانس در پایگاه‌ها و متخصصان مقیم در بیمارستان‌ها  هم قطعی است و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۴/۱۵ - ۱۰:۱۱
0
0
با این کار خدمت رسانی به مردم بهتر انجام می‌شود
captcha