تمرکز بر جریان‌شناسی فرق انحرافی در همایش «از اسلام تا اسلام»
کد خبر: 3516054
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۸
حجت‌الاسلام مرتضوی اعلام کرد:

تمرکز بر جریان‌شناسی فرق انحرافی در همایش «از اسلام تا اسلام»

گروه بین‌الملل: رئیس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور گفت: محتوای برنامه دهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور، متمرکز بر جریان‌شناسی فرق انحرافی خواهد بود.

تمرکز بر جریان‌شناسی فرق انحرافی در همایش «از اسلام تا اسلام»
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمد مرتضوی، رئیس دبیرخانه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور دانشجویان خارج از کشور امروز، 28 تیرماه، در نشست خبری دهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور اظهار کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مردادماه امسال همچون سالیان گذشته دهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور را در مشهد مقدس برگزار خواهد کرد.
وی افزود: دبیری این همایش در سه سال اخیر بر عهده سعید سهراب‌‌پور، قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان و استاد دانشگاه صنعتی شریف و عبدالحسین روح الامینی، استاد دانشکده داروسازی دانشگاه تهران بوده و امسال دبیر آن علی مقداری است.
حجت‌الاسلام مرتضوی تصریح کرد: مقداری، سوابقی همچون معاونت آموزشی دانشگاه شریف و هیأت جذب دانشگاه آزاد را در کارنامه دارد و در حال حاضر مدیر کل آموزش وزارت نیرو است.
تمرکز بر جریان‌شناسی فرق انحرافی
وی در ادامه موضوعات مورد بررسی در همایش را تبیین کرد و گفت: محتوای دهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور که با شعار «از اسلام تا اسلام» برگزار می‌شود، متمرکز بر جریان‌شناسی فرق انحرافی همچون داعش و بحث‌هایی نظیر حقوق بشر در اسلام، هم‌زیستی مسالمت‌آمیز ادیان و جریان‌شناسی تکفیری در منطقه و دنیا بوده که برگرفته از دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی است.
حجت‌الاسلام مرتضوی در پایان ابراز امیدواری کرد که همایش امسال از نظر محتوا و تأثیر بتواند نقشی ولو اندک در تبیین چهره واقعی اسلام داشته باشد و روند اجرای فعالیت‌هایی را که باید در این مسیر تحقق یابد، تسهیل کند.
برنامه‌های همایش
بنا بر این گزارش، نشست خبری امروز همایش مشهد که از چهارم تا هفتم مردادماه سال جاری برگزار می‌شود، با جلسه پرسش و پاسخ نیز همراه بود و در پایان برنامه‌های همایش بدین ترتیب اعلام شد:

دوشنبه، چهارم مردادماه:
ـ سخنرانی مرتضی سرمدی، قائم‌مقام وزیر امور خارجه با موضوع «نقش سیاست خارجی در اصلاح چهره اسلام در غرب»
ـ ارائه مقاله جهانبخت، استادیار «salem state» آمریکا
ـ سخنرانی با موضوع «وهابیت؛ انشعابات و تحولات در مقطع کنونی»
ـ میزگرد با موضوع «مسئله تکفیر؛ چالش آینده جهان اسلام»

سه‌شنبه، پنجم مردادماه:
ـ ارائه مقالات دانشجویی و همچنین مقاله‌ای با موضوع: «فهرست فضای مجازی: ظرفیت‌ها و تهدیدها برای جهان اسلام»
ـ سخنرانی با موضوعات «قدرت فضای مجازی؛ تهدیدها و فرصت‌ها» و «نقش اسلام در طرح و گسترش حقوق بشر»

چهارشنبه، ششم مردادماه:
ـ سخنرانی دبیر اتحادیه شبه قاره هند
ـ سخنرانی محمد اسدی گرمارودی با موضوع «هم‌زیستی مسالمت‌آمیز با پیروان سایر ادیان از دیدگاه قرآن و روایات»
ـ سخنرانی سعید سهراب‌پور، قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان با موضوع «تبیین وضعیت علمی و پژوهشی کشور»
ـ سخنرانی آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی با موضوع «پایبندی و رعایت اخلاق اسلامی، الگوی عملی، معرفی اسلام و خانواده‌های مسلمان به غرب»  
ـ میزگرد صنفی با حضور مسئولان وزارت علوم، بهداشت، امور خارجه، سازمان فرهنگ و پارک علم و فناوری پردیس  

پنجشنبه،هفتم مرداد ماه:
ـ ارائه مقاله با موضوع «اسلام؛ دین اعتدال» 
ـ جمع‌بندی همایش 
ـ سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قمی، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری با موضوع «بررسی راهکارها جهت برون‌رفت از چالش‌های کنونی نظام»
ـ سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی با موضوع «زندگی در سایه قرآن»

دهمین همایش اساتید و دانشجویان ایرانی خارج از کشور سوم مرداد با حضور اساتید و دانشجویان برتر خارج از کشور در حوزه‌های علمی، فرهنگی و با مشارکت نهاد‌ها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط در مشهد مقدس آغاز می‌شود و هفتم مرداد با مراسم اهدای یادبود به کار خود پایان می‌دهد.
captcha