هجوم برند مشروبات الکلی به سوپرمارکت‌های ایران غیر واقعی است
کد خبر: 3517494
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷
جنت به ایکنا گفت:

هجوم برند مشروبات الکلی به سوپرمارکت‌های ایران غیر واقعی است

گروه سلامت:مدیر کل نظارت بر فراورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با تخلف دانستن هر نوع توزیع و فروش مشروبات الکلی، خبر هجوم برند مشروبات الکلی به سوپرمارکت‌های ایران را غیر واقعی دانست.

بهروز جنت، مدیر کل نظارت بر فراورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، خبر هجوم برند‌های مشروبات الکلی در سوپر مارکت‌های ایران را غیر واقعی خواند.

وی اظهار کرد: هر نوع مشروب الکلی در ایران ممنوع بوده و لذا نمی‌تواند به صورت رسمی در بازار و مغازه‌ها وجود داشته باشد و هرگونه حضور آن نیز تخلف است.

جنت ادامه داد: تا کنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر حضور رسمی مشروبات الکلی از سوی بازرسان سازمان غذا و دارو چه افرادی که ورود هر نوع مواد غذایی به کشور را کنترل می‌کنند و چه همکاران ما در معاونت بهداشتی وزارتخانه که کنترل سطح عرضه را بر عهده دارند، به ما ارسال نشده است.

وی حضور زیر زمینی و قاچاق برندهای مختلف مشروبات الکلی را رد نکرد و تأکید کرد: اینکه گفته می‌شود این برندها تأییدیه سازمان غذا و دارو دارند تنها در صورتی می‌تواند صحت داشته باشد که سودجویان پلمپ نوشیدنی‌های مجاز را شکسته و در آنها مخمر انداخته و دوباره پلمب کرده باشند. که چنین چیزی دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ورود هر نوع نوشیدنی جاری مورد کنترل سلامت و حلیت قرار می‌گیرد عنوان کرد: هر برند نوشیدنی خواستار فعالیت‌ در ایران است نخست باید نمایندگی ثبت شده به همراه مدارک و مجوزهای فروش را اخذ کرده باشد.

وی ادامه داد: پس از اخذ مجوز فعالیت بازرسان مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو از سایت تولیدی نوشیدنی به منظور بررسی سلامت و حلیت آن بازدید می‌کند و در صورت مشمول بودن به اخذ گواهی حلیت کارهای آزمایشگاهی بر روی آن و فرمولاسیون موجود صورت می‌پذیرد.

جنت خاطر نشان کرد: پس از ورود کالا به کشور نیز دوباره از آن نمونه برداری شده و در آزمایشگاه‌‌های سازمان مورد کنترل قرار می‌گیرند.

captcha