آئین‌نامه اجرایی مسابقات قرآن سال 95 قوه قضائیه اعلام شد
کد خبر: 3518136
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

آئین‌نامه اجرایی مسابقات قرآن سال 95 قوه قضائیه اعلام شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: آئین‌نامه اجرایی مسابقات قرآن قوه قضائیه در سال جاری اعلام و به دادگستری‌های مناطق مختلف ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با توجه به فرا رسیدن زمان اجرای مسابقات قرآن کریم قوه قضائیه در سال جاری، آئین‌نامه این مسابقات قرآنی اعلام و به دادگستری‌های مناطق مختلف ارسال شده است.

مسابقات قرآن سال جاری با حضور کارکنان شاغل و بازنشسته قضایی و اداری، همسران و فرزندان چهار سال به بالا و حتی نوه‌های بازنشستگان کارکنان دادگستری و سازمان‌ها و مراکز تابعه و کارکنان تمام وقت شورای حل اختلاف و سربازان وظیفه شاغل در دستگاه قضا برگزار خواهد شد.

همچنین، شرکت‌کنندگان باید از مراکز معتبر آموزش قرآن مانند سازمان تبلیغات اسلامی، مدارس قرآن معتبر و ... گواهینامه داشته یا در کلاس‌های قرآن طرح جامع شرکت کرده باشند یا چنانچه فاقد گواهینامه هستند، با تعیین سطح تبحر توسط مرجع برگزارکننده مسابقات، می‌توانند، شرکت کنند.

چنانچه آمار کارکنان آن مجموعه بیش از پنجاه نفر باشد، در هر رشته دو نفر از برگزیدگان و چنانچه زیر پنجاه نفر شاغل هستند، فقط نفر برتر هر رشته به مرحله استانی معرفی و اعزام می‌شود. همچنین، اهدای جوایز برگزیدگان برعهده شهرستان برگزارکننده است.

همچنین، مسابقات در رشته‌های حفظ یک، دو، پنج، 10، 15، 20 و کل قرآن، قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ موضوعی و درک مفاهیم و تفسیر بین آقایان و بانوان برگزار می‌شود. البته رشته حفظ یک و دو جزء، ویژه فرزندان چهار تا 16 سال و فقط تا مرحله استان است.

راه‌یافتگان به مرحله منطقه‌ای(به میزبانی استان تهران و بین هفت استان کشور) قبل از مسابقه در یک دوره آموزشی در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) شهر مقدس مشهد شرکت خواهند کرد.

همچنین، مسابقات در مرحله شهرستانی باید تا قبل از تاریخ دهم مردادماه سال جاری برگزار شود و نتیجه آن نیز به معاونت فرهنگی استان اعلام شود. برای برگزاری بهتر این رویداد مهم، اجازه مشارکت نهادها و سازمان‌هایی مانند سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی و ... صادر شده است.

منبع سؤالات درک مفاهیم مجموعه «قرآن در خانه» است. مسابقه درک مفاهیم و حفظ موضوعی برای فرزندان 4 تا 16 سال برگزار نخواهد شد و سؤالات درک مفاهیم نیز به صورت تستی خواهد بود.

همچنین، اعزام منتخبان به مرحله شهرستانی، منطقه‌ای و سراسری مأموریت اداری محسوب و تمامی واحدها در مورد تهیه مقدمات این اعزام مساعدت خواهند کرد.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان و شرکت‌کنندگان برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانند با داودی‌نسب، مسئول واحد قرآن از طریق شماره‌های 88909705 و 09125750112 تماس بگیرند.

captcha