ثبت‌نام پیاده روی اربعین از فردا آغاز می‌شود؛ بدون پرداخت وجه
کد خبر: 3519823
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
نظافتی خبر داد:

ثبت‌نام پیاده روی اربعین از فردا آغاز می‌شود؛ بدون پرداخت وجه

گروه جامعه: مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت از آغاز ثبت‌نام پیاد‌ه‌روی اربعین از ساعت 9 فردا خبر داد و گفت: در این مرحله هیچ وجهی از مردم دریافت نمی‌شود.

محسن نظافتی، مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه از ساعت 9 صبح فردا شنبه 16 مرداد ماه ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین آغاز می‌شود، گفت: تمامی علاقه‌مندان می‌توانند از منزل خود و با مراجعه به سامانه سماح به آدرس https://samah.haj.ir و یا مراجعه به دفاتر سازمان حج و زیارت برای حضور در مراسم اربعین ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به اینکه سامانه سماح ظرفیت بالایی برای ثبت‌نام دارد و سال گذشته نیز برای ثبت‌نام هیچ مشکلی پیش‌نیامد، گفت: علاقه‌مندان تا دهه اول ماه صفر فرصت دارند که ثبت‌نام خود را انجام دهند، البته توصیه اکید ما این است که ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند چرا که با ازدحام مواجه می‌شوند.

نظافتی از علاقه‌مندان خواست هر چه سریع‌تر ثبت‌نام کنند و اظهار کرد: پاسپورت افرادی که برای ثبت‌نام اقدام می‌کنند از زمان خروج از کشور در اربعین سال جاری شش ماه اعتبار داشته باشد و این بسیار مهم است و اگر افرادی هستند که مهلت پاسپورت آنها در حال اتمام است باید پاسپورت خود را تمدید کنند.

وی اعلام کرد: در مرحله اول ثبت‌نام هیچ وجهی برای ثبت‌نام دریافت نمی‌شود، البته اگر افراد از کافی‌نت‌ها و یا دفاتر مجاز برای ثبت‌نام استفاده کنند، دفاتر وجهی برای ثبت‌نام آنها دریافت می‌کنند اما اگر از منزل وارد سامانه شده و ثبت‌نام کنند هیچ وجهی نباید پرداخت کنند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در ادامه گفت: پس از ثبت‌نام کد رهگیری به متقاضیان داده می‌شود و مسائل مربوط به بیمه و ویزا پس از مشخص شدن مبالغ به مردم اعلام می‌شود و در مرحله دوم ثبت‌نام مردم پرداخت وجوه خود را انجام می‌دهند.

نظافتی از مردم خواست فقط از سامانه سماح برای ثبت‌نام پیاده‌روی اربعین استفاده کنند و افزود: پس از ثبت‌نام پیامکی از سوی سامانه سماح به مردم ارسال می‌شود و این نشان دهنده صحت ثبت‌نام آنها است.

وی از مردم خواست به هیچ وجه از مراکز غیرمجاز برای ثبت‌نام استفاده نکنند و افزود: هیچ هزینه‌ای به صورت دستی از مردم دریافت نمی‌‌شود و هزینه بیمه و ویزا به صورت سیستمی به حساب ساماندهی اربعین ریخته می‌شود.

captcha