حفظ استقلال کشور از ویژگی‌های انسان با غیرت است
کد خبر: 3520398
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
رحیمی:

حفظ استقلال کشور از ویژگی‌های انسان با غیرت است

گروه سیاسی: امام جمعه ابهر با بیان اینکه انسان باغیرت اجازه ورود دشمن را به سیاست مملکت و به آب و خاک مملکت نمی‌دهد، گفت: حفظ استقلال و امنیت کشور از ویژگی‌های انسان با غیرت است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر ظهر دیروز 15 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه ابهر اظهار کرد: در دنیای کنونی که همگان سرگرم کار خویش‌اند و چندان به عملکرد حاکمان و نقد و بررسی آن‌ها توجه ندارد این خبرنگاران رسانه‌ها هستند که با تیزهوشی و دقت، نقش واسطه بین مردم و مسئولان را ایفا می‌کنند.

وی ضمن گرامیداشت 17 مردادماه، سالروز شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار گفت: خبرنگاران از یک طرف درد دل مردم را می‌شنوند و به مقامات انتقال می‌دهند و از سوی دیگر، پاسخ مسئولان را به آگاهی مردم می‌رسانند.

حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: خبر خوب، خبری است که درست، روشن و جامع باشد. اگر خبر درست نباشد، مردم کم‌کم به خبررسان شک می‌کنند و منبع خبری خود را تغییر می‌دهند. خبرنگار نباید هر خبری را که یقین به صحت ندارد منتشر کند و همه تلاش خبرنگاران باید وحدت، امنیت ملی، صفا و دوستی باشد.

خطیب نمازجمعه ابهر در ادامه با یادآوری اینکه انسان باغیرت اجازه ورود دشمن را به سیاست مملکت و به آب و خاک مملکت نمی‌دهد، تصریح کرد: این مطلب همان مسئله انقلابی بودن است که رهبر معظم انقلاب چندین بار به آن اشاره فرموده‌اند.

وی افزود: البته انقلابی بودن هر شخص و ارگانی به حسب و شان همان شخص و ارگان است. انقلابی بودن یک نماینده مجلس در خانه ملت به درک درست از شرایط و نیازهای کشور و وضع قوانین در راستای مصالح ملی و به دور از کم‌ترین وام‌پذیری و وابستگی به گلوگاه‌های قدرت مالی و فساد است.

حجت‌الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: مجلس باغیرت و انقلابی، در فکر مردم و حل مشکلات مردم است و قانونی وضع نمی‌کند که مردم را گرفتار کند.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه یک حوزه دینی و فرهنگی و انقلابی در مقابل ناملایمات و ناهنجاری‌ها تلاش و کوشش می‌کند وگرنه انقلابی نیست، بلکه بی‌غیرت است، تاکید کرد: انقلابی بودن قوه قضائیه نیز به برخورد به موقع و قاطع با انواع مفاسد اخلاقی، اجتماعی، اداری، اقتصادی و حتی سیاسی امنیتی است و قوه قضائیه و قوه مجریه و مقننه نیز باید با انقلابی عمل کردن، گره‌ها را بگشایند و نه اینکه به زندگی مردم گره بزنند.

حجت‌الاسلام رحیمی تصریح کرد: انقلابی بودن دولتمردان به این است که علاوه بر پای‌بندی به آرمان‌های نظام و انقلاب و تبعیت‌پذیری تکلیف مدارانه از ولایت و رهبری نظام و اتخاذ روحیه خدمت خالصانه، بی‌منت و رعایت امانتداری، باید همواره و پیوسته با مظاهر فساد و زمینه‌ها و آبشخورهای اصلی آن در درون دولت بدون هیچ ملاحظه‌ای برخورد قاطع و به موقع کنند.

captcha