زمان رونمایی نشان حلال مشخص نیست/ مردم نسبت به حلیت مواد مصرفی حساس باشند
کد خبر: 3521452
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
دیناروند در پاسخ به ایکنا:

زمان رونمایی نشان حلال مشخص نیست/ مردم نسبت به حلیت مواد مصرفی حساس باشند

گروه سلامت: رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به رایزنی‌های گسترده در رابطه با نشان حلال جمهوری اسلامی ایران زمان رونمایی از این نشان را نامشخص دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو در نشست خبری خود که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شده بود در پاسخ به پرسش ایکنا، مبنی بر زمان رونمایی نشان حلال جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: جلساتی با ریاست جمهوری و وزارت صنعت معدن و تجارت برگزار شده تا کالاهای صادراتی ایران سامان‌ داده شود.

وی افزود: موضوع بازرگانی کالاها زیاد به ما ارتباط ندارد ما تنها به حوزه غذا و دارو وارد می‌شویم تأیید حلالیت آن باید از سوی مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و دارو صورت گیرد.

دیناروند در رابطه با زمان رونمایی نشان حلال عنوان کرد: با توجه به برگزاری جلسات مختلف هنوز نمی‌توان زمان خاصی را برای رو‌نمایی این نشان در نظر گرفت و لذا هنوز زمان مشخصی برای آن وجود ندارد.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش دیگر ایکنا مبنی بر حضور کالاهای آشامیدنی غیر حلال در بازار مانند مشروبات الکلی یا گوشت خوک تصریح کرد: تمامی مردم باید نسبت به حلیت مواد مصرفی خود حساس باشند، من به عنوان رئیس سازمان غذا و دارو این اطمینان را می‌دهم که این سازمان با همکاری سایر نهادها مانند نمایندگی ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دام پزشکی همچنین دفتر استفتائات مقام معظم رهبری موضوع حلیت مواد غذایی را بررسی می‌کند و سپس گواهی حلال را صادر می‌کنیم.

معاون وزیر بهداشت تأکید کرد: به هیچ عنوان کالایی که شائبه نجاست یا غیر حلال بودن در آن وجود داشته باشد مجوز ورود یا مصرف از سوی سازمان غذا و دارو دریافت نمی‌کند.

وی ادامه داد: در رابطه با فرآورده‌های خوردنی و آشامیدنی هرگونه وجود الکل در آنها ممنوع است و نباید این فرآورده‌ها وارد کشور شوند در این رابطه نیز سازمان غذا و دارو هیچ مجوزی ارائه نمی‌دهد در رابطه با فرآورده‌های گوشتی نیز همین کار را انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان غذا و دارو یادآور شد: اگر در سوپر مارکت یا هر بازار دیگری مواردی مشاهده شود حتما با آن برخورد می‌کنیم، و از مردم هم می‌خواهیم در صورت مشاهده این مواد حتما سازمان غذا ودارو را در جریان بگذارند. ضمن اینکه ما کتمان نمی‌کنیم که عرضه مواد غذایی یا آشامیدنی غیر حلال به صورت قاچاق و غیر قانونی در کشور ممکن است وجود داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: در رابطه با مشروبات الکلی قوانین کشور مشخص بوده و سازمان غذا و دارو به این موضوع نمی‌تواند ورود پیدا کند و مسئول آن در قوانین کشور مشخص شده است.

captcha