آزادگان اسوه‌های صبر و پایداری هستند
کد خبر: 3523333
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷

آزادگان اسوه‌های صبر و پایداری هستند

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد گفت: آزادگان اسوه‌های صبر و پایداری هستند که به ما صبر و مقاومت را آموختند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه یزد 25 مردادماه در جمع اعضای شورای هماهنگی امور ایثارگران استان اظهار کرد: آزادگان اسوه‌های صبر و پایداری هستند که با مقاومت جانانه خود در زندان‌های مخوف عراق به ما در صبر و مقاومت را آموختند.
امام جمعه یزد که خود از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب است با بیان خاطراتی از آن دوران افزود: تحمل شکنجه‌های عمال استکبار آن هم در وحشتناک ترین شرایط ممکن کار بزرگی است که رزمندگان ما به خوبی از پس آن برآمدند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای آزاده که در غربت و تحت شدیدترین شکنجه‌های شربت شهادت نوشیدند تصریح کرد: بیان وقایع و تجربیات آزادگان برای جوانان و آیندگان امری بسیار حائز اهمیت است که مسئولان فرهنگی استان و کشور باید بدان اهتمام ورزند.
آیت‌الله ناصری همچنین با تجلیل از صبر و استقامت خانواده‌های آزادگان از مسئولان خواست، رسیدگی به آنان را فراموش نکنند و در صدد حل مسائل و مشکلات ایشان برآیند.
احمد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد نیز در این نشست با گرامیداشت 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گزارشی از اقدامات شورای هماهنگی امور ایثارگران و بنیاد شهید ارائه کرد.
ابراهیمی جمع‌آوری و تدوین خاطرات آزادگان، توجه به مسائل فرهنگی و بهره‌گیری از نظرات و تجربیات آنها را به عنوان نیاز امروز جامعه و جوانان مورد تاکید قرار داد.
یادآوری می‌شود استان یزد دارای 754 آزاده است که از این تعداد، 15 شهید غریب، 8 آزاده شهید و  30 نفر متوفی هستند.
captcha