هفته دولت؛ فرصت یادآوری خدمت به مردم
کد خبر: 3524873
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴

هفته دولت؛ فرصت یادآوری خدمت به مردم

گروه اجتماعی: شهادت مظلومانه رجایی و باهنر، به عنوان هفته دولت نام‌گذاری شده تا فرصتی باشد برای یادآوری خدمت به مردم که قطعاً در نزد خدای متعال بی‌اجر و مزد نخواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، در روز ۸ شهریور ۱۳۶۰ محمدعلی رجایی رئیس‌جمهور و محمدجواد باهنر نخست‌وزیر وقت به همراه گروهی از اعضای هیئت دولت در انفجار دفتر نخست‌وزیری به شهادت رسیدند.

به مناسبت گرامیداشت شهادت این دو یار دیرین امام (ره) و انقلاب و دو اسوه علم و تقوا که نمونه‌ای از دولتمردان مردمی بودند و نیز به منظور آشنایی مردم با فعالیت‌ها و بیان اهداف و برنامه‌های آینده دولت، هفته‌ای به نام هفته دولت نامگذاری شده است که از دوم تا هشتم شهریور هر سال است.

اهمیت خدمت صادقانه به مردم به حدی است که نبی مکرم اسلام فرموده است: «مَنْ قَضَى لِأَخِیهِ الْمُؤْمِنِ حَاجَةً كَانَ كَمَنْ عَبَدَ اللَّهَ دَهْراً»؛ «كسى به دیگرى خدمت كند، مثل كسى است كه عمرى خدا را بندگى نماید».

و در حدیث دیگرى آمده است: «إِنَّ لِلَّهِ عِبَاداً فِی الْأَرْضِ یَسْعَوْنَ فِی حَوَائِجِ النَّاسِ هُمُ الْآمِنُونَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ»؛ «اگر كسى به مسلمانان خدمت كند در روز قیامت در امان است».

امام صادق(ع) از پدرش و او از پیامبر اکرم(ص) نقل کرده است که آن حضرت فرمود: «وَ اللَّهِ لَقَضَاءُ حَاجَةِ الْمُؤْمِنِ خَیْرٌ مِنْ صِیَامِ شَهْرٍ وَ اعْتِکَافِه؛ به خدا قسم، برآوردن حاجت مؤمن بهتر از یک ماه روزه و یک ماه اعتکاف است».

هر چند نباید از نظر دور داشت که همکاری و همراهی مردم و مسئولان در کنار هم می‌تواند نوید بخش جامعه‌ای شکوفا باشد همانطور که خدای متعال در بخشی از آیه دوم از سوره مبارکه مائده می‌فرماید: «...وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى...» که هفته دولت فرصتی مضاعفی برای یادآوری همراهی مردم و مسئولان در نظام اسلامی را یادآوری می‌کند.

و قطعا نیکی به خلق از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است که در آیه 195 از سوره مبارکه بقره می‌خوانیم: «...وَأَحْسِنُوا إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ»؛ «...خدا نيكوكاران را دوست مى دارد».

یادآور می‌شود طبق اعلام جواد رحمتی، معاون عمرانی استاندار زنجان طی هفته دولت امسال، 535 پروژه در استان زنجان با سرمایه گذاری 10 هزار و 450 میلیارد ریال بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی می‌شوند.

captcha