ساماندهی فعالیت‌‌های فرهنگی و تربیتی کارکرد مساجد است
کد خبر: 3524929
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹

ساماندهی فعالیت‌‌های فرهنگی و تربیتی کارکرد مساجد است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان حفظ سنگر مساجد و گرایش مردم به سمت این مکان مقدس را مانع نفوذ دشمن به جامعه اسلامی بیان کرد و گفت: ساماندهی فعالیت‌‌های فرهنگی و تربیتی کارکرد مساجد است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: مساجد از جایگاه ارزنده‌ای بین مسلمانان برخوردارند و در صدر اسلام تمام امور حکومت در مساجد انجام می‌شد.

وی با اشاره به اینکه مساجد اصلی‌ترین سنگر برای انجام فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی نیز به شمار می‌روند، بیان کرد: باید مردم به‌ویژه جوانان را به سمت مساجد تشویق کرد و حضور مداوم مردم در برنامه‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی مساجد را شاهد باشیم.

وی افزود: تأکید پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومان بر اهمیت و جایگاه کلیدی مسجد نشانگر جایگاه ویژه آن در مدیریت جامعه اسلامی و رفع مشکلات و موانع و کمک به رشد و پیشرفت آن است و در صورت توجه و برنامه‌ریزی دقیق در خصوص آن می‌‌توان از ظرفیت‌های بالای آن برای سعادت فرد و جامعه اسلام بهره‌های فراوان برد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: از جمله کارکردهای مسجد ساماندهی فعالیت‌‌های فرهنگی و تربیتی است و باید در این راستا توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه تبلیغات اسلامی کردستان برای حضور موثر جوانان در مساجد کتابخانه‌ها شبستانی را در مساجد فعال کرده است، یادآور شد: این کتابخانه‌ها می‌تواند مورد استفاده مخاطبان قرار گیرد و زمینه حضور آنها به مسجد را نیز فراهم کند.

captcha