اختتامیه نخستین مسابقات قرآن فرهنگیان کشور برگزار می‌شود
کد خبر: 3525275
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
فردا در مشهد؛

اختتامیه نخستین مسابقات قرآن فرهنگیان کشور برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: نخستین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان سراسر کشور که از اول شهریورماه در مشهد در حال پیگیری است، فردا، چهارم شهریورماه با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نخستین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان کشور که از اول شهریورماه در مشهد در حال پیگیری است، فردا، چهارم شهریورماه با برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان به کار خود پایان می‌دهد.
بنابر این گزارش، این مراسم اختتامیه پنجشنبه، چهارم شهریورماه از ساعت 8:30 با اجرای  عباس سلیمی، قاری بین‌المللی قرآن و تلاوت آیات وحی توسط نفر اول رشته قرائت آقایان در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی آغاز می‌شود.
در ادامه نیز ارائه گزارش مسابقات توسط براتعلی منصوریان، معاون فرهنگی ـ پرورشی آموزش و پرورش خراسان رضوی انجام می‌شود و سپس قرائت بیانیه هیئت داوران این مسابقات انجام خواهد شد.
سپس نفرات برگزیده رشته‌های مختلف بخش بانوان این رقابت‌ها اعلام خواهد شد و به دنبال آن محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش به ایراد سخن می‌پردازد.
معرفی برگزیدگان بخش آقایان نخستین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان سراسر کشور از دیگر برنامه‌های این مراسم اختتامیه به شمار می‌رود.
لازم به ذکر است، نهمین دوره مسابقات قرآن فرهنگیان کشور با حضور ۲۵۰ نفر از فرهنگیان ۳۱ استان کشور در رشته‌های قرائت، حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم، نهج‌البلاغه و احکام نماز به میزبانی مشهد در حال پیگیری است.
برپایی محفل انس با قرآن و عترت در محل دارالقرآن‌الکریم حرم رضوی، دیدار با حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، بازدید از موزه قرآن و کتابخانه تخصصی قرآن حرم مطهر رضوی و برگزاری کارگاه آموزشی مختلفی در رشته‌های حفظ، صوت و لحن، نهج‌البلاغه و تجوید از جمله برنامه‌های جانبی این رقابت‌ها به شمار می‌رود.
یادآور می‌شود، تا سال گذشته، این مسابقات تنها در مرحله استانی برگزار می‌شد، اما امسال در راستای ترویج بیشتر معارف قرآنی در بین دانش‌آموزان و فرهنگیان، این مسابقات دارای مرحله کشوری نیز برگزار شد.
captcha