آموزش ۱۰۰۰ حافظ قرآن در زندان‌های کشور
کد خبر: 3526840
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
جهانگیر اظهار کرد:

آموزش ۱۰۰۰ حافظ قرآن در زندان‌های کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور از آموزش ۱۰۰۰ حافظ قرآن کریم در زندان‌های کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان زندان‌های کشور، اصغر جهانگیر،‌ رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، گفت: امروز فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها بر اساس نماز و قرآن جزء لاینفک فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی است.
آموزش ۱۰۰۰ حافظ قرآن در زندان‌های کشور
جهانگیر با اشاره به آموزش‌های قرآنی در زندان‌ها گفت: هزار حافظ قرآن از یک جزء تا ۳۰ جزء از جمله ثمره‌های این آموزش‌ها بوده که آثار بسیار مثبت در شخصیت زندانیان داشته است.
وی گفت: برخی از زندانیان در بدو ورود به زندان نسبت به برخی از احکام و تکالیف شرعی سهل‌انگار هستند که با آموزش‌های مختلف این افراد به افرادی فعال در امر نماز و مشارکت در فعالیت‌های دینی تبدیل می‌شوند.
این مقام ارشد قضایی با اشاره به اینکه 600 هیئت مذهبی در زندان‌های کشور با مشارکت زندانیان فعالیت می‌کنند،‌ گفت: طی 7 سال گذشته سازمان زندان‌ها به‌عنوان دستگاه برتر در امر نماز مورد تقدیر قرار گرفته است.
رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد زندانیان را افراد بیسواد و کم‌سواد تشکیل می‌دهند، گفت: امروز در زندان‌ها امکان تحصیل در تمامی مقاطع از نهضت سوادآموزی تا تحصیلات عالی دانشگاهی فراهم شده است.
آموزش ۱۰۰۰ حافظ قرآن در زندان‌های کشور
مشاور رئیس دستگاه قضا گفت: با توجه به اینکه بیکاری یکی از مهمترین دلایل ارتکاب جرم در جامعه است توسعه برنامه‌های حرفه‌آموزی جزء مهم فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی در زندان‌هاست.
وی از آموزش ۱۰۰ مهارت در قالب فنی حرفه‌ای و آموزش‌های صنعتی و هنری در زندان‌های کشور خبر داد.
در ادامه این نشست، آیت‌الله طباطبایی، نماینده ولی فقیه  و امام‌ جمعه اصفهان گفت: زندان در اسلام به معنای حبس است و نباید مجازات دیگری به زندانی و خانواده وی تحمیل شود.
وی با انتقاد از برخی قوانین قضایی با بیان اینکه در این زمینه نیازمند بازنگری در برخی و از قوانین هستیم،‌ تصریح کرد: مجازات اعدام در مورد قاچاقچیان مواد مخدر بازدارنده نیست و باید بازنگری اساسی در این زمینه صورت بگیرد.
نماینده ولی فقیه با بیان اینکه زندان در همه جوامع یک ضرورت است، گفت: باید زندان‌ها به استانداردهای لازم مجهز باشند تا حقوق زندانیان ضایع نشود.
وی با اشاره به قانون انتقال زندان‌ها به خارج شهرها گفت: قبل از انتقال زندان‌ها باید زیرساخت‌های عمومی و شهری تأمین شود تا خانواده‌های زندانیان به‌ویژه در مراجعه به زندان‌ها دچار رنج مضاعف نشوند.
امام‌ جمعه اصفهان در پایان با اشاره به اینکه در برخی از جرایم اعمال مجازات محرومیت از خدمات اجتماعی بهترین جایگزین برای مجازات حبس است، خواستار توجه بیشتر رسانه ملی به موضوع جرم و تولید برنامه‌هایی با هدف پیشگیری از وقوع جرم شد.
captcha