برگزاری مرحله مقدماتی «شوق تلاوت2» در اراک
کد خبر: 3527850
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹

برگزاری مرحله مقدماتی «شوق تلاوت2» در اراک

گروه فعالیت‌های قرآنی: مرحله مقدماتی طرح «شوق تلاوت 2» با حضور 15 نوجوان پسر از استان مرکزی، به همت مؤسسه مهد رهروان ولایت اراک برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، مرحله مقدماتی رقابت‌های قرآنی«‌شوق تلاوت2» امروز، 15 شهریورماه، در اراک، با حضور 15 نوجوان پسر و به همت مؤسسه مهد رهروان ولایت اراک برگزار می‌شود.
مجتبی سعیدی، مدیر مؤسسه مهد رهروان ولایت اراک با بیان این خبر گفت: با توجه به وجود استعدادهای قرآنی کشف نشده فراوان در میان نوجوانان و نیز تأکیدات مقام معظم رهبری بر پرورش قهرمانان قرآنی و گسترش آموزش‌های تخصصی تلاوت، طرح ملی تلاوت به عنوان یک طرح کاملاً تخصصی در زمینه کشف، پرورش و آموزش تخصصی استعدادهای قرآنی طراحی شده است، این طرح در سراسر کشور در یک بازه زمانی مشخص برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در استان مرکزی مؤسسه مهد رهروان ولایت اراک مجری این طرح است عنوان کرد: این طرح به 3 دوره مقدماتی، نیمه نهایی و پیشرفته تقسیم شده که در استان مرکزی مرحله مقدماتی آن در اراک، خیابان حصار، مسجد سید الشهدا با حضور 15 قاری نوجوان برگزار می‌شود.
سعیدی تصریح کرد: در طرح شوق تلاوت تنها نوجوانان پسر 8 تا 14 سال مجاز به شرکت هستند که شرکت کنندگان در 4 سبک قرائت مصطفی اسماعیل، عبدالباسط، منشاوی و شحات انور با هم به رقابت می‌پردازند، تبلیغات و ثبت‌نام متقاضیان از اول تا 25 مردادماه انجام شد و نتایج مرحله مقدماتی نیز تا 31 شهریورماه اعلام می‌شود.
مدیر مؤسسه مهد رهروان ولایت اراک ادامه داد: برگزیدگان استانی این طرح از 23 تا 27 آذرماه به جزیره کیش برای شرکت در رقابت‌های نیم نهایی اعزام می‌شوند و مرحله نهایی این مسابقات از 1 تا 15 اسفندماه در کربلای معلی برگزار خواهد شد، داوری دومین دروه رقابت‌های قرآنی «شوق تلاوت» در استان مرکزی به عهده محمد رضا اکبری، محمد رضا عسگری، مصطفی سعیدی و مجتبی سعیدی است و شرط ورود به مرحله نیمه نهایی نیز کسب حداقل امتیاز 60 از 100 امتیاز است.
captcha