تشییع پیکر جانباز شیمیایی در خلیل‌آباد کاشمر
کد خبر: 3527917
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

تشییع پیکر جانباز شیمیایی در خلیل‌آباد کاشمر

گروه هنر : پیکر حسین مالدار پس از تحمل 33 سال رنج مسمومیت، صبح امروز، پانزدهم شهریورماه، در خلیل‌آباد کاشمر تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از خراسان رضوی، حسین مالدار، جانباز شیمیایی و از رزمندگان شهرستان خلیل‌آباد که سال‌ها رنج اثرات شیمیایی را تحمل کرده بود، روز گذشته، چهاردهم شهریورماه، دعوت حق را لبیک گفت و به «لقاءالله» پیوست.
در حاشیه مراسم تشییع حسین مالدار، رزمنده هشت سال دفاع مقدس، که صبح امروز، پانزدهم شهریورماه، در خلیل آباد کاشمر برگزار شد، جواد زارع‌پور، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان خلیل‌آباد در گفت‌وگو با ایکنا گفت: شهید مالدار در سال ۱۳۶۲ در منطقه جزیره مجنون مورد حملات شیمیایی صدام قرار گرفت و از ناحیه چشم شیمیایی شد.
زارع‌پور، با بیان اینکه این جانباز فداکار در نهایت روز گذشته، چهاردهم شهریورماه، پس از تحمل ۳۳ سال درد و رنج مسمومیت دعوت حق را لبیک گفت و به یاران شهیدش پیوست، افزود: شهید حسین مالدار پس از تشیع در شهرستان خلیل‌آباد در زادگاهش روستای محمدآباد و در جوار مزار شهدای این روستا به خاک سپرده شد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه نسل امروز بايد با فرهنگ شهادت، ايثار و معنويت آشنا شوند، نقش جوانان امروزی را در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی بسیار مهم دانست و اظهار کرد: عملی کردن سیره شهدا در زندگی و ادامه راه آنان از مسائلی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیمه کرده و راه دستیابی به آرمان‌ها و اهداف امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب را تسهیل و تضمین می‌کند. 
زارع پور با اعلام اینکه شهادت نقطه اوج کمال و انسانیت است که اگر امروز ما هرچقدر به عمق و اهمیت واژه شهادت بپردازیم، نخواهیم توانست به ارزش‌ها و معنای بلند این واژه دست پیدا کنیم، عنوان کرد: شهدای ما با تقدیم جان خود به دنبال این بودند که عفت، غیرت و حیا در جامعه از ثبات برخوردار باشد.
captcha