تقویت جامعه‌خانواده محور بر پایه الگوی اسلامی رسالت دستگاه‌های فرهنگی است
کد خبر: 3528854
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳

تقویت جامعه‌خانواده محور بر پایه الگوی اسلامی رسالت دستگاه‌های فرهنگی است

گروه هنر: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: تقویت جامعه‌ای خانواده محور برپایه الگوی اسلامی رسالت دستگاه‌های فرهنگی است و همه باید براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در این راستا فعالیت کنند.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان امروز، 18 شهریورماه در سومین کمیته حجاب و عفاف با حضور نمایندگان ادارات فرهنگی استان کردستان درسنندج برگزار شد، اظهار کرد: تقویت جامعه‌ای خانواده محور برپایه الگوی اسلامی رسالت دستگاه‌های فرهنگی است و همه باید براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری در این راستا فعالیت کنند.

وی با اشاره به اینکه خانواده در جامعه‌ای با سلامت کامل اخلاقی، از استحکام کافی برخوردار خواهد بود، افزود: ما باید همه توان خود را برای تقویت و استحکام خانواده‌ها به عنوان بنیادی‌ترین نهاد به کار ببریم و از هیچ تلاشی دریغ نورزیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان از حجاب به عنوان مؤلفه‌ای برای ایجاد امنیت بانوان یاد و عنوان کرد: زنان به هر اندازه که متین‌تر و باوقارتر باشند حرمتشان محفوظ خواهد بود و ارزش و احترامشان افزایش می‌یابد.

وی علت بسیاری از بیماری‌های روانی در دنیای غرب را آزادی اخلاقی و جنسی و تحریکات فراوان دانست و افزود: نبود حریم بین زن و مرد بی‌بندوباری را به ارمغان می‌آورد و برهم زننده آرامش روانی خواهد بود که حجاب می‌تواند این صدمات روحی را دور کند.

حجت‌الاسلام کرمی مبارزه با این دسته از آسیب‌ها را نیازمند تغییرات اساسی اجتماعی برشمرد و بیان کرد: آموزش یکی از مؤلفه‌هایی است که می‌تواند خانواده و اجتماع را به سمت و سوی درست هدایت کند.

وی ادامه داد: خداوند متعال به عنوان خالق بشر بر تمامی رموز آفرینش، عالم است و زیبایی، امنیت و تعالی انسان‌ها به ویژه بانوان را در عفاف و حجاب می‌داند.

طلاق از پیامدهای زیان‌بار بی‌عفتی و بدحجابی است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان اعلام کرد: حجاب و عفاف تأثیر فراوانی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد که می‌توان گفت طلاق از پیامدهای زیان‌بار بی‌عفتی و بدحجابی است.

وی یادآور شد: پیشنهاد می‌شود در این راستا برنامه‌های مختلف آموزشی از جمله کارگاه‌های آموزشی، گفتمان‌های دینی، ترویج ازدواج‌های موفق در راستای تحکیم بنیان خانواده‌ها، آموزش مهارت‌های زندگی در دبیرستان‌ها و برگزاری نشست‌های تخصصی و غیره در استان برگزار شود.

جمال ارشدی، معاون امور اجتماعی استانداری کردستان نیز در این جلسه بیان کرد: باید استراتژی درستی در مورد حجاب و عفاف داشته باشیم و برای این مهم نیاز به تشکیل جلسه مشترکی با تبلیغات اسلامی، ستاد احیای امر به معروف و تبلیغات اسلامی داریم.

وی بیان کرد: حجاب و عفاف و کارهای فرهنگی باید از طریق مردم پیگیری شود چرا که این کارها نیازمند ورود خود مردم بوده و باید تشکل‌های مردمی را در این بحث وارد کنیم.

زیباشناختی دینی نیازمندکار بیشتر است

معاون امور اجتماعی استانداری کردستان الگوی همه مردم جامعه اسلامی را دین مبین اسلام برشمرد و افزود: باید روی زیباشناختی دینی به خوبی کارشود اما متاسفانه این مهم ترویج نیافته است.

وی اعتیاد و بیکاری را دو مؤلفه اصلی در تضعیف بنیان خانواده دانست و عنوان کرد: باید در برابر این مسائل برنامه‌ریزی شود و از گروه‌های مرجع استفاده ببریم.

محمدرضا عبدالملکی، مشاور رئیس دانشگاه کردستان و مدیرکل امور دانشجویان این دانشگاه نیز در جلسه یاد شده با اشاره به اینکه باید برای عفاف بیشتر مایه بگذاریم چرا که مانایی و ماندگاری بیشتری دارد، اظهار کرد: امروز جنگ نرم بنیان خانواده را نشانه گرفته و باید با کارهای فرهنگی به مقابله با این امر بپردازیم.

وی با اعلام اینکه وجود تکنولوژی موجب دسترسی آسان مردم به محتواهای دور از شأن جامعه اسلامی شده است، عنوان کرد: اسلام با تکنولوژی که خروجی علم است، مشکلی ندارد ولی محتوای مورد استفاده از طریق تکنولوژی‌ها بسیار حائز اهمیت است.

وی تقویت زیرساخت‌ها برای حفظ حجاب و عفاف در جامعه را ضروری خواند و افزود: تا عفاف درست نشود نمی‌توان انتظار داشت که مردم حجاب را رعایت کنند.

یادآور می شود؛ در ادامه این جلسه نمایندگان سایر ادارات فرهنگی استان نیز نظرات خود را در خصوص حجاب و عفاف اعلام کردند.

captcha