۳۷ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان زنجان افتتاح می‌شود
کد خبر: 3530988
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
حسینی:

۳۷ پروژه اقتصاد مقاومتی در استان زنجان افتتاح می‌شود

گروه اجتماعی: جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: امسال در هفته دفاع‌مقدس ۱۲۰۰ برنامه با ۳۷ عنوان در استان برگزار خواهد شد که در کنار آن شاهد افتتاح ۳۷ پروژه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، رضا حسینی، جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان عصر دیروز شنبه 27 شهریور در نشست خبری خود که با محوریت تشریح برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس برگزار شده بود، اظهار کرد: دفاع مقدس یکی از صحنه‌های بی‌نظیر در تاریخ ملت ایران تلقی می‌شود که توسط رزمندگان شجاع و مومن و متعهد به تصویر درآمد و در خاطره مقاومت این کشور ماندگار شد.

حسینی با بیان اینکه دشمن در صدد نفوذ به تاریخ ماندگار دفاع مقدس است تا در این حوزه خلای ایجاد کند، تصریح کرد: وظیفه سنگینی بر عهده داریم تا در این بخش تمام قد حاضر و با بصرت عمل کنیم. و لازم است برای شناساندن عرصه دفاع‌مقدس و تاریخ مقاومت ملت ایران به نسل حاضر و آیندگان همه پای کار باشند.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های گرامیداشت این هفته در استان زنجان گفت: به مناسبت هفته دفاع‌مقدس برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که از آن جمله می‌توان برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در ۳۱ شهریور، غبارروبی مزار شهدای بالا و پایین، همایش پیاده‌روی خانوادگی، بازنمایی عملیات خیبر، همایش پیشکسوتان دفاع‌مقدس اعم از ایثارگر، جانباز و آزاده در قالب دو هزار نفر در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه انصارالمهدی (عج)، رزمایش سراسری گردان بیت المقدس در استان و شهرستا‌ن‌ها در مهرماه اشاره کرد.

این مسئول به بازنمایی عملیات خیبر در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: بازنمایی عملیات خیبر و همایش پیشکسوتان دفاع‌مقدس دو عنوان برنامه مهم است که عملیات خیبر به دلیل نقش بی‌بدیل رزمندگان رنجانی در این عملیات امسال شاهد بازنمایی آن به مدت ۵ روز در محل سدخاکی گاوازنگ خواهیم بود.

حسینی تصریح کرد: عملیات خیبر یکی از مهم‌ترین عملیات‌ها در طول جنگ تحمیلی به‌شمار می‌رود که در این عملیات چهار گردان حضور فعال داشتند که گردان امام حسین (ع) و گردان ولیعصر دو گردان بودند که از استان زنجان اعزام شده بودند و با رشادت‌هایی که از خود نشان دادند در طول جنگ هشت سال دفاع‌مقدس وجبی از خاک کشورمان جدا نشد و این یک افتخار بزرگ برای ملت و رزمندگان و شهدای محسوب می‌شود.

captcha