3200 برنامه در طول هفته دفاع مقدس در استان یزد اجرا می‌شود
کد خبر: 3531020
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۸

3200 برنامه در طول هفته دفاع مقدس در استان یزد اجرا می‌شود

گروه اجتماعی: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد از اجرای 3200 برنامه با شعار «ما آماده‌ایم» در طول هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.

سرهنگ محمد رجبی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآنی(ایکنا) از یزد اظهار کرد: برنامه‌های این هفته با هدف حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ولایتمداری، ایثار و شهادت، خودباوری دینی، و.. با شعار «ما آماده‌ایم» طراحی و عملیاتی خواهد شد.
وی ادامه داد: بیش از سه هزار و ۲۰۰ برنامه در طول هفته دفاع مقدس در شهر یزد و شهرستان‌های استان اجرایی خواهد شد.
رجبی با اشاره به نامگذاری روزهای این هفته و ویژه برنامه‌ها افزود: روز چهارشنبه ۳۱ شهریورماه همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس به نام «اقتدار، ‌صلابت و نیروهای مسلح» نامگذاری شده که رژه نیروهای مسلح و نمایش توانمندی و نوآوری صنعت علمی و دفاعی استان در محل میدان امام حسین (ع) با حضور مسئولان و همچنین رژه در شهرستان‌ها، برگزاری نمایش رزمی تاریخ انقلاب تاکنون در طول هفته جنب پارک کوهستان از جمله برنامه‌هایی است که اجرا می‌شود.
وی ادامه داد: روز پنج شنبه اول مهرماه نیز به نام «شهیدان،‌ ایثارگران، سربازان و فخرآفرینان» نامگذاری شده که عطرافشانی و غبارروبی مزار مطهر شهدا در سراسر استان و همچنین گلباران قبور مطهر شهدای زن استان برای اولین بار با حضور بانوان دستگاه‌ها ساعت نه صبح انجام می‌شود.
رجبی افزود: دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران در همه شهرستان‌ها به صورت سازمان‌دهی شده در تفت، بافق و یزد، نشست کتابخوان با موضوع هفته دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این روز است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: دوم مهرماه نیز به نام «معنویت،‌ وحدت ملی،‌ خانواده و سلامت» نامگذاری شده که تبیین موضوع نقش خانواده در حفظ فرهنگ و ارزش‌های اسلامی، الگوهای موفق عفاف و حجاب در خطبه‌های نمازجمعه و حضور پرشور بسیجیان بویژه حلقه‌های صالحین در نماز جمعه و تبیین ارزش‌های دفاع مقدس توسط ائمه جمعه از برنامه‌های این روز است.
وی ادامه داد: سوم مهرماه به نام «دانش پژوهان، نخبگان و هنرمندان» نامگذاری شده که همزمان با بازگشایی مدارس و مراکز علمی است و برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح و جشن مقاومت در مدارس را خواهیم داشت.
رجبی افزود: چهارم مهرماه با عنوان «اقتصادمقاومتی، پشتیبانی مردم،‌ اصناف و آمادگی دفاعی» نامگذاری شده که جشنواره ایران وطن من است با محوریت کانون پرورش کودکان به مدت سه روز، نششست تخصصی کتابخوان را خواهیم داشت. 
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: روز دوشنبه ۵ مهرماه با نام ‌«پیشکسوتان، ‌رزمندگان و عزتمندان» نامگذاری شده و نشست خاطره گویی با موضوع نقش پشتیبانی زنان در دفاع مقدس و نشست و جلسات روشنگری و بصیریتی با موضوع ایثار، فداکاری و مقاومت و آمادگی همه جانبه از برنامه‌های این روز خواهد بود. 
رجبی ادامه داد: ۶ مهرماه«بصیرت افزایی، بیداری اسلامی،‌ دشمن شناسی و استکبار ستیزی»  و انجام برنامه در حوزه‌های علمیه با محتوای عزت و پایداری، وحدت ملی و استکبارستیزی و تشکیل جلسات بصیرتی و روشنگری و برگزاری یادواره شهدای فصل پاییز را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: هفتم مهرماه  به نام« فرماندهان،‌ مسئولان و حماسه آفرینان، ولایت مداران» نامگذاری شده که برگزاری مراسم نکوداشت فرماندهان، همایش بزرگ پیشکسوتان و جهادگران نیروهای مسلح، تجلیل از فرماندهان و تجلیل از خانواده ۱۹۴ شهید طلبه استان یزد اجرا خواهد شد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با اشاره به برنامه‌های شاخص این هفته نیز گفت: اعزام حدود ۱۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان یزد به راهیان نور، حضور اساتید، راویان و رزمندگان در مدارس برای خاطره‌گویی در طول هفته دفاع مقدس، پخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت از جمله این برنامه‌ها است.
وی تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس و ارتقای سطح معرفتی در حوزه‌ها، رفع شبهات و ابهامات و برگزاری نمایشگاه وصیت‌نامه شهدا و فراخوان مقاله نویسی با موضوع دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.
captcha