دفاع در مرزها؛ ویژگی مهم استان همدان در طول جنگ تحمیلی
کد خبر: 3533862
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳

دفاع در مرزها؛ ویژگی مهم استان همدان در طول جنگ تحمیلی

گروه اجتماعی: معاون سیاسی_امنیتی استاندار همدان عنوان کرد: یکی از ویژگی‌های استان همدان در طول جنگ تحمیلی دفاع در مرزها و تحمل بمباران در شهرها بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، محمدابراهیم الهی‌تبار، معاون سیاسی_امنیتی استاندار همدان سه‌شنبه، 6 مهرماه در شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، عنوان کرد: از افتخارات استان همدان درخشش در سال‌های پس از جنگ بوده است.
وی بیان کرد: در راستای حفظ ارزش‌های دفاع مقدس در طول سال‌های بعد از جنگ نهادها و دفاتر متعددی شکل گرفته اما تشکیل شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گامی در جهت هماهنگی عملکرد نهادها و دستگاه‌هاست.‌
الهی‌تبار با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های استان همدان در طول جنگ تحمیلی دفاع در مرزها و تحمل بمباران در شهرها بوده است، بیان کرد: دلاورمردان این خاک بعد از جنگ هم قلم به دست گرفتند و در راستای حفظ ارزش‌ها با تحریر و تقریر در مسیر حفظ ارزش‌ها کوشیدند.
معاون استاندار همدان اضافه کرد: سردار حسام یکی از کسانی است که پس از جنگ هم با قلم خود توانست کارهایی را در سطح ملی ارائه کند و در نشر ارزش‌های دفاع مقدس گام بردارد.
الهی تبار با اشاره به شکل‌گیری شورای حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در هر استان خاطرنشان کرد: از قوی‌ترین مباحث فرهنگی که در استان همدان در جهت تبیین ارزش‌های دفاع مقدس شکل گرفت، باغ موزه دفاع مقدس بود.
وی در ادامه به آئین‌نامه شورای حفظ آثار و ارش‌های دفاع مقدس اشاره و تبیین کرد: مقرر شده هفت کمیته در این شورا شکل بگیرد که از فعالیت‌های جزیره‌ای اجتناب و در قالب این کمیته‌ها سرفصل‌های مختلفی مثل پیشکسوتان دفاع مقدس، راهیان نور، امور بانوان و.... پیگیری و رصد می‌شود.
مهدی وفایی، معاون برنامه و بودجه استان همدان نیز در این نشست با اشاره به اعتبار 400 میلیون تومانی که برای  سرفصل‌های عمرانی باغ موزه دفاع مقدس درنظر گرفته شده است، اظهار کرد: یادمان شهید همدانی 120 میلیون ردیف اعتباری دارد.
برای مجتمع فرهنگی شهید همدانی 200 میلیون تومان، اردوگاه شهید باکری 200 میلیون تومان و اردوگاه شهید مقصودیان 200 میلیون تومان درنظر گرفته شده است و تخصیص اعتباربرای اردوگاه راهیان نور هم در دستور کار قرار دارد.
یادآور می‌شود، در پایان این جلسه کمیته‌ها بین دستگاه‌های عضو تقسیم و وظایف هریک به مدیران ابلاغ شد.
captcha