تمسک به قرآن و اهل بیت(ع)، راه نجات و عاقبت بخیری + عکس
کد خبر: 3534859
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸

تمسک به قرآن و اهل بیت(ع)، راه نجات و عاقبت بخیری + عکس

گروه فعالیتهای قرآنی: همایش قرآن و عترت، شب گذشته، ۱۰ مهرماه با حضور خانواده‌های قرآنی، اساتید و قاریان پیشکسوت در امامزاده‌ ابوالحسن(ع) شهرری برگزار ‌شد.

تمسک به قرآن و اهل بیت(ع)، راه نجات و عاقبت بخیری+عکس

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همایش قرآن و عترت، شب گذشته، ۱۰ مهرماه بعد از نماز مغرب و عشا با حضور خانواده‌های قرآنی و اساتید و قاریان پیشکسوت در امامزاده‌ ابوالحسن(ع) شهرری واقع در خیابان شهید رجایی، بعد از ۱۳ آبان، قبل از بیمارستان هفتم تیر برگزار ‌شد.

در ابتدای این مراسم و در غیاب سیدمحسن خدام‌حسینی، حسن موحدی به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت. موحدی در ابتدا با بیان اینکه برای استماع تلاوت پیشکسوت قرآنی آمده بود گفت: در این مراسم شرکت کردم تا چگونگی تلاوت قرآن کریم به صورت صحیح و مورد رضایت خداوند متعال را از استادم، سیدمحسن خدام‌حسینی فرا گیرم. سپس به تلاوت آیاتی از کلام الله مجید پرداخت.

در ادامه این مراسم که با اجرای سیدوحید مرتضوی همراه بود، سعید کریمی، تولیت آستان ابوالحسن(ع) و خادم آستان عبدالعظیم(ع) به سخنرانی درباره مهجوریت قرآن کریم پرداخت و گفت: خدا را شاکریم که در این محفل نورانی هستیم که اساتید پیشکسوتی حضور دارند که خیلی کم، پیش می‌آید، دور هم جمع شوند.

وی با اشاره به استقبال کم از این محفل نورانی ابراز داشت: این مسئله برای ما انگیزه شد تا بعلت مهجوریت قرآن در این مکان مقدس، بیشتر فعالیت کنیم و محفل بگیریم.

به گزارش ایکنا، عباس سلیمی، قاری و پیشکسوت قرآنی نیز طی سخنانی گفت: وقتی آن کشیش یهودی، قرآن را به آتش کشید، بنده یک نامه‌ای از طرف جامعه قرآنی در فرازی برای پاپ بندیکت شانزدهم نوشتم با این ادبیات که چون من، تری جونز را از نظر حقوقی یک سفیه می‌دانم و او عقلی ندارد، تو را به عنوان یک قیم، فرض می‌کنم و صحبت‌هایی را به تو می‌گویم تا به او بگویی که با به آتش کشیدن قرآن، عظمت قرآن کاهش پیدا نمی‌کند. از قرآن سوخته، دود بلند نمی‌شود، بلکه نور برمی‌خیزد. باور نداری از تنور خانه «خولی» بپرس. از قرآن سوخته، عظمت و انسان‌سازی به جهانیان صادر می‌شود.

این پیشکسوت در ادامه توضیحاتی درباره استقبال کم از این محفل داد و گفت که این جمعیت بسیار باعظمت و خوب است. وقتی به آیه دو سوره مبارکه ملک می‌نگریم، فلسفه خلقت و آفرینش را می‌یابیم که خداوند متعال می‌فرماید: «االَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَهُوَ الْعَزِيزُ الْغَفُورُ»، سپس به توضیح این آیه پرداخت: خدایی است که مرگ و زندگی را آفرید: اول می‌فرماید مرگ را آفرید، دوم، مرگ را از مقولات عدمی نمی‌داند. مردن را پایان زندگی نمی‌داند، مردن را انتقال از نشئه‌ای به نشئه دیگر می‌داند. فلسفه همه آفرینش، این است که خدا ما را بیازماید تا ببیند کدام از ما عمل بهتر انجام می‌دهد، نه عمل بیشتر.

این خادم القرآن در ادامه گفت: اساتید ما فرمودند که هر کدام از سور قرآنی، وقتی به قلب پیامبر(ص) نازل می‌شد، فرشتگان موکل همراهشان نازل می‌شد. ملائکه از عرش الهی این سور را تا زمین همراهی می‌کردند. مثلا سوره مبارکه انعام، 70 هزار ملک موکل دارد و سوره مبارکه یس، 30 هزار فرشته موکل همراه خود دارد. همواره با این آیات قرآن، هزاران فرشته موکل همراه است.

سپس این قاری بین المللی تصریح کرد که مجلس ما عظیم است و غریب نیست، افرادی که در این مجلس حضور دارند هر کدام بعنوان یک امت با عظمت هستند.

عباس سلیمی در ادامه به سخنان اصلی خود پرداخت وگفت: در آستانه ماه محرم هستیم. قرآن و عترت دو امانت ارزشمند علوی هستند که هرگز از هم جدا نخواهند شد. علماء و بزرگان در مقوله پر رمز و راز آفرینش، مخلوقات را به پنج دسته بزرگ تقسیم می‌کنند 1- گیاهان؛ که عالمی برای خود دارند و هیچ دانشمندی نمی‌تواند، ادعا کند که انواع گوناگون گیاهان را می‌شناسد، مواردی که اگر نباشند، جهان نابود خواهد شد. 2- حیوانات؛ بیش از 30 هزار نوع، تاکنون عنکبوت و 10 ها هزار وحوش و طیور شناخته شده و بسیاری از حیوانات که ناشناس هستند 3- جمادات و اشیاء؛ میلیاردها میلیارد ستاره و کهکشان که هنوز، دانشمندان نتوانسته اند آنها را کشف کنند 4- مجردات؛ آنان که با چشم ظاهر دیده نمی‌شوند مانند، فرشتگان، جنیان 5- انسان؛ خدا فقط در مقوله پنجم بعد از خلقت آفرینش فرمود: فتبارک الله احسن الخالقین.

وی افزود: انسان، موجودی است که پا در خاک و سر در آسمان دارد. انسان، روح خدایی دارد و خلیفه الله است. انسان از همان لحظه که به این جایگاه رسید، مورد حسادت ابلیس قرار گرفت. ابلیس، از راه نصیحت وارد شد و آدم و حوا را فریب داد و آنها را از بهشت بیرون راند. اما نکته درباره من و شما این است که شیطان به خداوند با جسارت گفته است «فَبِعِزَّتِكَ لَأُغْوِيَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ»، همه بندگانت را گمراه خواهم کرد مگر بندگان مخلصت را که در قله عبودیت ایستاده‌اند. پیامبر(ص) فرمود: «إنَّ الشيطانَ يَجري مِنِ ابنِ آدمَ مَجريَ الدَّم»؛ شیطان مانند خون در رگ‌های فرزندان آدم جریان دارد. سوال اینجاست که راه برون رفت از این تهدیدات جدی چیست؟

این پیشکسوت در ادامه با استناد به آیه 30 سوره مبارکه فرقان به شکایت پیامبر(ص) از قوم خود اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) در روز قیامت به خدا عرضه می‌دارد «إِنَّ قَومِي اتَّخَذوا هٰذَا القُرآنَ مَهجورًا؛ امت من قرآن، را متروک رها کردند». حداکثر این است که آن را خواندند و یا در ماه مبارک رمضان ختم کردند.

سلیمی در ادامه عنوان کرد: امروزه به برکت انقلاب اسلامی کودکانی داریم که حافظ قرآنند. به تعبیر مقام معظم رهبری، مراکز قرآنی، قطب فرهنگی کشور هستند. این قرآن که نجات‌بخش ما از تمام خطرات است، می‌فرماید: «وَإِذَا قَرَأْتَ الْقُرْآنَ جَعَلْنَا بَيْنَكَ وَبَيْنَ الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ حِجَابًا مَّسْتُورًا؛ هنگامی که قرآن می‌خوانی، میان تو و آنها که به آخرت ایمان نمی‌آورند، حجاب ناپیدایی قرار می‌دهیم و تو را حفظ می‌کنیم». یعنی حفاظت از همین شبیخون فرهنگی که در قالب فضای مجازی، کمر به نابودی هویت و عقاید جوانان ما بسته‌‎اند. جز با تمسک به اهل بیت(ع) و قرآن، هرگز نمی‌توان از این مهلکه نجات پیدا کرد و عاقبت بخیر شد.

در پایان این پیشکسوت قرآنی گفت: محور بحث ما و نتیجه‌گیری این است که مشکلی هست که امروزه ما با آن مواجه هستیم. امروزه ما هیئات قرآنی بزرگی داریم، دریغ از اینکه از اول تا آخر جلسه سخنی از اهل بیت(ع) بیاورند؛ در جلسه قرآن، فقط صحبت صوت و لحن صحیح نیست و برعکس جلساتی داریم که از ابتدا تا انتها روضه و توسل انجام می‌گیرد، اما بعضی از آنها حتی یک صفحه از قرآن را نمی‌توانند، بخوانند.

این خادم قرآن کریم با اشاره به اینکه قرآن و عترت از هم ناگسستنی هستند، تصریح کرد: ما عزادار امامی هستیم که وقتی عبدالرحمن سلمی به فرزند او سوره حمد را آموخت، دستور داد، هزار پارچه گرانبها به او هدیه دادند و دهانش را پر از دُر و جواهر کردند. یکی از افراد حاضر اشکال کرد و گفت یابن رسول الله این آقا که کاری نکرده است که شما اینقدر تقدیر کردید. امام(ع) فرمودند: کار بزرگ این معلم قرآن، کجا و تقدیر ناقابل من کجا. ما برای حسینی عزاداریم که شب عاشورا به عباس(ع) می‌گوید، برادرم امشب را مهلت بگیر تا به نماز و تلاوت قرآن بپردازم. ما عزادار حسینی هستیم که رأس مطهرش بر فراز نیزه به تلاوت آیات قرآن پرداخت. چگونه می‌توان قرآن و عترت را با یکدیگر ندید و در دستور زندگی قرار نداد؟

عباس سلیمی در پایان گفت: ماه محرم، ماه تجدید و بیعت با قرآن و اهل بیت(ع) است. سپس از تمام مدیران هیئات و پیرغلامان و علما و مردم عاجزانه تقاضا دارم به معارف قرآن توجه بیشتری کنند و عمل به سیره اهل بیت(ع) را نصب العین خود قرار دهند.

سپس سیدوحید مرتضوی از سیدمحسن موسوی‌بلده درخواست کرد تا دقایقی در این محفل نورانی به سخنرانی بپردازد. موسوی بلده، پیشکسوت قرآنی آیات 41 -42 سوره نساء را تلاوت کرد، سپس به تفسیر این آیات پرداخت.

حسن ختام این مراسم که با عنوان محفل قرآن و عترت بود، مداحی غلامرضازاده در وصف اهل بیت(ع) بود. در پایان و به درخواست سیدوحید مرتضوی، محمدرضا صلحجو، پیشکسوت قرآنی، نکاتی را در خصوص اهمیت قرآن کریم و همراهی قرآن و اهل بیت(ع) بیان کرد و دعای ختم این محفل نورانی را خواند.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۱۲ - ۰۹:۳۹
0
0
با تمسک به قرآن و اهل بیت(ع) بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود و تاثیرات خوبی دارد
captcha