روایت شهدای غواص در سینماهای همدان
کد خبر: 3535854
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

روایت شهدای غواص در سینماهای همدان

گروه هنر: فیلم سینمایی «اروند» نخستین روایت سینمایی ایران از زنده به گور شدن شهدای غواص، به کارگردانی پوریا آذربایجانی در سینما فلسطین همدان در حال اکران است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، سینماهای حوزه هنری استان همدان با اکران «اروند»، «کربلا جغرافیای یک تاریخ» و «هیهات»، حال و هوایی تازه به خود گرفت. فیلم سینمایی «اروند» نخستین روایت سینمایی ایران از زنده به گور شدن شهدای غواص، به کارگردانی پوریا آذربایجانی و با بازی سعید آقاخانی، طناز طباطبایی و پانته‌آ پناهی‌ها، مهرداد صدیقیان، امید روحانی، حسین سلیمانی و کاظم سیاحی است که با روایتی موازی، شبیه «سفر به چزابه» ساخته شده است. «اروند» دومین اثر سینمایی پوریا آذربایجانی است که به موضوع شهدای غواص می‌پردازد و در سئانس‌های 10:30، 12، 16، 18 در سالن شماره 2 سینماف لسطین همدان در حال اکران است.
در برخورد اول با فیلم سینمایی «اروند» و شمایلی با انتخاب روایت و تدوین موازی، مخاطب سینمای دفاع مقدس را به یاد «سفر به چزابه» رسول ملاقلی‌پور می‌اندازد. نکته جالب این که فیلم به رسول ملاقلی‌پور تقدیم شده است. لحظه‌های زنده به گور کردن شهدای غواص در این فیلم، تصویری ترحم برانگیز از قهرمان اسطوره‌ای به نمایش می‌گذارد.
سالن شماره2 سینما قدس همدان نیز در سئانس‌های 10، 12، 15:30، 117:30و 19:30 فیلم سینمایی «هیهات» را به نمایش گذاشته و «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» هم با روایت شهاب حسینی، در تک سئانس ساعت20 سینما فلسطین همدان و تک سئانس ساعت21 سینما بهمن ملایر اکران می‌شود.
«کربلا جغرافیای یک تاریخ» محصول حوزه هنری و روایتی متفاوت از قیام امام حسین(ع) و تاثیر آن بر فرهنگ و سبک زندگی شیعیان از گذشته تا امروز است. این مستند داستانی ترکیبی است از تعزیه، نقالی و انیمیشن، و کارگردان کوشیده از تکنیک‌های مختلف بصری برای روایت حادثه عاشورا استفاده کند.
شهاب حسینی راوی این مستند است و مجید انتظامی برای آن موسیقی متن ساخته است، بهروز مفید تهیه‌کنندگی «کربلا جغرافیای یک تاریخ» را برعهده دارد.
captcha