تربیت نیروی انسانی کارآمد از عوامل کلیدی در توسعه اقتصادی و اجتماعی است
کد خبر: 3536895
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶

تربیت نیروی انسانی کارآمد از عوامل کلیدی در توسعه اقتصادی و اجتماعی است

گروه اندیشه: سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی کارآمد از عوامل کلیدی در توسعه اقتصادی و اجتماعی است، گفت: دانشگاه علمی کاردبردی کردستان در حال حاضر 21 مرکز آموزش دارد که در 166 کد رشته محل دانشجو در دو مقطع کاردانی و کارشناسی در چهار حوزه دانشجو پذیرش می‌کند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، تیمور جوادی، سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان امروز، 18 مهرماه در نشست با اصحاب رسانه کردستان که به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد تاسیس دانشگاه علمی کاربردی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه در سال 1371، خلاء نیروهای مهارتی در کشور احساس شد، دانشگاه جامع علمی کاربردی با هدف تربیت نیروهای مهارتی در کشور تاسیس شد.

وی افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی بیشترین تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی را دارد و با توجه به اینکه فارغ التحصیلان رشته‌های مهارتی هستند، می‌توانند در زمینه اشتغالزایی نقش بسزایی ایفا کنند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان با اشاره به اینکه بیش از 75 درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه شاغل هستند، عنوان کرد: هم اکنون 1100 مرکز آموزش علمی کاربردی در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان نیز در سال 1382 با چهار رشته صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر تاسیس شد و هم اکنون در کردستان 21 مرکز در 166 کد رشته محل فعال است.

جوادی، کارآفرینی را از رسالت‌های جدید دانشگاه علمی کاربردی عنوان کرد و افزود: با توجه به اهداف این دانشگاه، کارآفرینی یکی از ضرورت‌های امروز دانشگاه‌هاست که علمی کاربردی برای جلوگیری از افزوده شدن خیل عظیم فارغ التحصیلان آن را مورد توجه قرار داده است.

وی اعلام کرد: در حال حاضر 10 هزار و 119 دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی کردستان در حال تحصیل هستند که شامل 3 هزار و 603 نفر خانم و 6 هزار و 511 نفر مرد می‌باشند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی کردستان بیان کرد: در دانشگاه علمی کاربردی پتانسیل ایجاد رشته‌های جدیدی متناسب با نیاز استان وجود دارد که بر این اساس 5 کارگروه برای پایش رشته‌های مورد نیاز تشکیل شده و رشته‌هایی که مورد نیاز استان نیستند حذف شده و رشته‌های جدیدی جایگزین می‌شوند.

وی در پایان کیفی سازی آموزش به نحو احسن را از جمله مهمترین اهداف این دانشگاه اعلام کرد.

captcha