نماز ظهر عاشورا پیام واقعی کربلا در صیانت از فریضه نماز اول وقت است
کد خبر: 3537050
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
عبدی:

نماز ظهر عاشورا پیام واقعی کربلا در صیانت از فریضه نماز اول وقت است

گروه اجتماعی: مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: اقامه نماز ظهر عاشورا در بحبوحه جنگ توسط امام حسین(ع) و یارانش نشان از اهمیت و جایگاه این فریضه الهی است که باید در وقت خود و به جماعت اقامه شود.

الله شکر عبدی مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، تصریح کرد: نماز ظهر عاشورا پیام واقعی کربلا در صیانت از ارزشی همچون فریضه نماز اول وقت آن هم به جماعت است که عده‌ای سعی کردند در طول تاریخ عظمت و جایگاه این فریضه الهی را به نفعی محدود کنند در حالی که واجب الهی تعطیل‌بردار نیست.
وی با بیان اینکه هیچ عبادتی در معنا و مفهوم و طهارت و زیبایی به پای نماز نمی‌رسد، افزود: اصل و اساس قیام امام حسین(ع) نیز احیای دین اسلام احکام الهی و سنت پیامبر(ص) بود که نمایشی از این اقامه حدود الهی را می‌توان را در رفتار امام حسین(ع) در روز عاشورا به عینه مشاهده کرد.
مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: اقامه نماز ظهر عاشورا در بحبوحه جنگ توسط امام حسین(ع) و یارانش نشان از اهمیت و جایگاه این فریضه الهی است که باید در وقت خود و به جماعت اقامه شود.
عبدی ادامه داد: چون در بین احکام اسلام نماز اهمیت خاصی دارد و به هیچ‌وجه نمی‌توان آن را ترک کرد پس ضرورت دارد همواره در جامعه به اقامه نماز اول وقت و به جماعت امت اسلامی اهتمام داشته باشند و به انجام این فریضه الهی بیش از گذشته دقت کنند.
وی یادآور شد: ظهر عاشورای امسال نیز مردم مومن و عزادار حسینی در شهرها و روستاها با کنار گذاشتن عزاداری در هنگام اذان ظهر یکپارچه در نماز ظهر عاشورا حضور خواهند داشت تا عهد و پیمانی مجدد با سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) ببندند که نماز رمز و نشانه تعهد عارفانه بندگان به خداوند متعال است.
مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل ادامه داد: با توجه به اینکه نماز فریضه واجب و حتمی الهی است اما عزاداری‌ها دارای فضیلت و اجر و پاداشی در حد مستحبات دارد پس تقدم بر عزاداری باید نماز اول وقت را ادا کرده و نسبت به انجام آن اهتمام جدی داشت.
عبدی تصریح  کرد:‌ امت اسلامی با اجرای احکام و حدود الهی و احترام به آن قادر خواهند بود در بهترین شرایط رضای الهی را کسب کنند که در این باب قطعا مشارکت واقعی در انجام این فرایض بیش از گذشته ضروری و حیاتی به نظر می‌رسد.
captcha