کتاب «انبيا در سوگ» منتشر شد
کد خبر: 3537058
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

کتاب «انبيا در سوگ» منتشر شد

گروه ادب: کتاب «انبيا در سوگ؛ متون شبيه‌خوانی دوره قاجار در مورد دين‌سروران غيراسلامی» از سوی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، کتاب «انبیا در سوگ» منتشر شد، این اثر نتيجه پژوهشی است که بهروز محمودی‌بختياری و مرضيه وروانی‌فراهانی با نظارت خشايار قاضی‌زاده در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات اجرا کرده‌اند. 
حفظ بخشی از میراث فرهنگی ایرانِ دوره قاجار و نیز تحلیل گفتمان شیعیان با دیگر ادیان الهی از طریق هنر تعزیه از اهداف اجرای این پژوهش بوده است.
کتاب «انبيا در سوگ» در ۷۷۹ صفحه و در پنج فصل تدوین شده است. در فصل اول و دوم اين کتاب، تلاش شده تا جنبه‌های مختلف تعزيه، معرفی و تغييرات آن در دوره‌های مختلف به ویژه دوره قاجار بررسی شود.
در فصل سوم، سابقه پژوهش و معرفی نسخه‌هايی که موضوع آنها غير از حوادث عاشورا و اهل بيت پيامبر(ص) است، بررسي شده و در فصل چهارم، مجالس شبيه‌خوانی متعلق به دوره قاجار که موضوع آنها دين‌سروران غيراسلامی است، به ترتيب تاريخی بیان و داستان آنها با اصل داستان در قرآن و ديگر منابع قرآنی و انجيلی تطبيق داده شده است. در فصل پنجم این کتاب نیز نتیجه‌ بررسی‌های صورت گرفته در این پژوهش ارائه شده است.
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۱۴:۱۱
0
0
با انتشار کتاب باعث شناخت علاقمندان در زمینه‌ تعزیه می‌شود
captcha