آغاز حركت دسته‌‌های سوگواری 7 هزار هیئت مذهبی فارس با تلاوت قرآن در تاسوعای حسینی
کد خبر: 3537070
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۲

آغاز حركت دسته‌‌های سوگواری 7 هزار هیئت مذهبی فارس با تلاوت قرآن در تاسوعای حسینی

گروه اجتماعی: دبیر شورای هیئات مذهبی فارس گفت: در سال جاری بنا داریم تا 7 هزار هیئت مذهبی استان قبل از حركت عزاداران به سمت بقاع متبركه، به جای نوای غریب كربلا، 10 الی 15 دقیقه از وقت خود را به تلاوت آیات وحی اختصاص دهند.

علی شاهینی، دبیر شورای هیئات مذهبی استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از برگزاری تجمع عظیم عزاداران حسینی در تاسوعای حسینی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و سایر بقاع متبركه در شهرستان‌های این استان خبر داد.
وی با بیان اینكه این سوگواری در شهر شیراز با محوریت حرم حضرت احمدبن موسی(ع) برگزار خواهد شد، افزود: 7 هزار هیئات مذهبی فارس از ساعت 9 صبح فردا، 20 مهرماه مصادف با تاسوعای حسینی از تكایا، حسینیه‌ها و مساجد خود به‌صورت دسته‌جات عزاداری و سینه‌زنی به طرف بقاع متبركه، یا گلزار شهدای شهرستان خود حركت می‌كنند.
شاهینی با تصریح اینكه در سال جاری برنامه‌هایی را برای سوگواری حسینی مدنظر قرار دادیم، گفت: بنا داریم تا 7 هزار هیئت مذهبی استان قبل از حركت عزاداران به سمت بقاع متبركه، به جای نوای غریب كربلا، 10 الی 15 دقیقه از وقت خود را به تلاوت آیات وحی اختصاص دهند.
دبیر شورای هیئات مذهبی استان فارس با اشاره به اینكه دسته‌جات سینه‌زنی هیئات مذهبی شیراز از 3 مسیر به سمت حرم شاهچراغ(ع) حركت می‌كنند، گفت: این حركت‌ها از میدان شهدا، میدان غدیر و چهار راه مشیر به‌سمت حرم شاهچراغ(ع) در ساعت 9 صبح آغاز می‌شوند.
وی ادامه داد: در ساعت حدود 10:30 الی 11 روز تاسوعای حسینی مراسم متحد و یكپارچه سوگواری حسینی با حضور 700 هیئت مذهبی شیراز و همچنین جمعی از زائران و مجاوران سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.
شاهینی با بیان اینكه در طول مسیر عزاداری، ایستگاه‌های صلواتی نیز برپا می‌شوند، گفت: علاوه بر این‌ها تمهدیدات لازم برای اقامه نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی اندیشیده شده است و به تمام هیئات مذهبی اعلام شده است كه هنگام اذان كار عزداری و سینه‌زنی را تعطیل كرده و به اقامه نماز جماعت در مساجد، حسینیه‌ها، تكایا و یا مسیرهای عزاداری بپردازند ضمن اینكه روحانیان نیز از ابتدای حركت هیئات مذهبی همراه آنان خواهد بود.
دبیر شورای هیئات مذهبی فارس اظهار كرد: به‌منظور رفاه حال سوگواران حسینی، تانكرهای آب برای تجدید وضوی سوگواران و نمازگزاران در مسیرهای عزاداری قرار داده شده است.
وی گفت: علاوه بر این‌ها در سال جاری به تمام هیئات مذهبی فارس اعلام كرده‌ایم كه به جای حمل تمثال‌های خرافاتی، از تمثال شهدا در هیئات مذهبی خود استفاده كنند.
captcha