برگزاری اجتماع عزاداران تاسوعای حسینی در حرم رضوی
کد خبر: 3537304
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳

برگزاری اجتماع عزاداران تاسوعای حسینی در حرم رضوی

گروه اجتماعی: اجتماع باشکوه عزاداران قمر بنی هاشم، ظهر امروز با حضور هیئت‌های عزاداری در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اجتماع باشکوه عزاداران تاسوعای حسینی، صبح امروز، 20 مهرماه با حضور پرشور زا‌ئران و مجاوران و هیئت‌های عزاداری در حرم رضوی برگزار شد.
بر اساس این گزارش، این مراسم که با بیان احکام آغاز شد، در ادامه با مرثیه‌سرایی محمدگلابگیر و جمعی از مداحان در رثای حضرت عباس بن علی(ع) و سینه زنی ادامه یافت.
آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد و نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در بخش دیگری از مراسم طی سخنانی عنوان کرد: نقطه مبارزه حضرت سیدالشهدا(ع) در کربلا اسلام بدلی بود. در حالی که مقابله با جبهه نفاق و انحراف داخلی به مراتب لازم‌تر، حساس‌تر و خطر آن بسیار بیشتر از کفر خارجی و استکبار بیرونی است.
وی ادامه داد: جریان‌های مختلف داخلی برای دستیابی به قدرت به اسم اسلام نیاز داشتند اما علاقه‌ای به آن بخش اسلام که با لذاید نفسانی مخالفت می‌کند، نداشتند لذا تلاش می‌کردند تا اسلام را به یک اسلام بدلی تبدیل کنند.
آیت‌الله علم‌الهدی افزود: این اسلامی بود که بنی امیه و دستگاه حکم ساختند و اباعبدالله(ع) با آن مقابله کرد اما یک نوع دیگر از اسلام که در بین مردم جریان داشت، اسلام دست‌ساز مردمی بود که سیدالشهدا(ع) در مقابل آن نیز ایستادگی کردند.
وی، اسلام دست‌ساز مردمی را اسلام مرفهین و متحجرین، عنوان و اضافه کرد: اسلام مرفهین، اسلام بدون جهاد و اسلامی است که مشکلات درگیری برای اقامه حدود الهی و ارزش‌های دینی در آن وجود نداشته باشد.
امام جمعه مشهد بیان کرد: اسلام بی دردسری که در یک هوای گرم یا سرد مطبوع، دو رکعت نماز بی دردسر بخوانند و روزه بگیرند اما اگر بخواهند به نام اسلام جلوی بی حجاب را گرفته، با ولنگار درگیر شوند، با انسان فاسد و فاجری که دین را ملعبه دست خود قرار می‌دهد، مقابله کنند و به خاطر مستضعف با قدرتمند درگیر شوند، این اسلام را قبول ندارند.
وی با بیان اینکه، اسلام مرفهین، اسلامی است که با رفاه، خوشگذرانی و لذایذ نفسانی همراه است، گفت: در زمان سیدالشهدا(ع) اسلام یک عده، اسلام مرفهین بود، می‌گفتند نمازمان را بخوانیم، روزه‌مان را بگیریم اما درگیر با دشمن خدا نشویم که این اسلام، بدلی است زیرا در اسلام واقعی مسلمان نمی‌تواند در مقابل جنایت بی تفاوت باشد، اینکه او در گوشه‌ای نماز بخواند و در گوشه‌ای دیگر مسلمان نمازخوان را زیر بمب خورد کنند.
آیت‌الله علم‌الهدی همچنین تصریح کرد: این اسلام در زمان امام حسین(ع) در بین مردم رایج بود. ۱۲۰ هزار نفر لشکر عمر سعد فقط سربازهای ارتشی و نظامی نبودند بلکه مردم کوچه و بازار بودند که اسلامشان اسلام مرفهین بود.
captcha