شب شعر مدافعان حرم در کرمان برگزار می‌شود
کد خبر: 3537955
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۵۸

شب شعر مدافعان حرم در کرمان برگزار می‌شود

گروه ادب و هنر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: همزمان با ایام سوگواری ماه محرم و با هدف گرامیداشت دلاورمردی‌های شهدای عتبات مقدسه، شب شعری با عنوان شب شعر مدافعان حرم در کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، محمدجواد حسین‌زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان دیروز شنبه، 24 مهر به خبرنگاران گفت: شب شعر مدافعان حرم این استان با محوریت پاسداشت شهدای مدافع حرم (زینبیون)، ساعت 19 سه شنبه بیست و هفتم مهرماه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان و با حضور جمعی از شعرای کشوری و استانی برگزار می‌شود.
وی با اشاره به نقش شعر در تبیین حرکت مدافعان حرم تصریح کرد: استفاده از زبان شعر و سایر قالب‌های هنری می‌تواند در تحلیل و تبیین یک واقعه بسیار تأثیرگذار باشد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: به منظور هرچه با شکوه‌تر برگزارشدن شب شعر مدافعان حرم جلسات هم اندیشی با مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران، انجمن شعر استان کرمان، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده است.
وی افزود: استان های تهران، سیستان و بلوچستان، خوزستان و خراسان رضوی نیز میزبان نشست‌های شب شعر مدافعان حرم با عناوین مدافعان حرم ایرانی، نبویون، علویون و فاطمیون هستند.
حسین‌زاده تأکید کرد: این سلسله نشست‌ها با همکاری مؤسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب و با هدف ارج نهادن به دلاورمردی‌های شهدای مدافع حرم که به تأسی از فرهنگ عاشورا به جانفشانی می‌پردازند در ماه‌های محرم و صفر برگزار می‌شود.
captcha