البرز، رتبه اول کشور در نام نویسی آزمون قرآن و عترت کارمندان دولت را دارد
کد خبر: 3538248
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷

البرز، رتبه اول کشور در نام نویسی آزمون قرآن و عترت کارمندان دولت را دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: این استان در نام نویسی آزمون قرآن وعترت بخش کارمندان دولت، رتبه اول کشوری را دارد.

حجت الاسلام محمود دهقاندار، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، اظهارکرد: پانزدهمین آزمون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود که نام نویسی متقاضیان شرکت در این آزمون از 20 شهریور ماه آغاز شده است.
وی افزود: آزمون قرآن و عترت برای نخستین بار در دو بخش برگزار می‌شود که بخش آزمون عمومی و موسسات قرآنی و همچنین بخش کارمندان دولت است که بخش دوم برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود.
این مسئول بیان کرد: مهلت نام نویسی شرکت‌کنندگان در بخش کارمندان دولت تا شنبه، هشتم آبان ماه و در بخش آزمون عمومی تا پنجشنبه، 29 مهرماه تمدید شد.
دهقاندار، گفت: آزمون بخش کارمندان دولت به عنوان یک رشته مستقل با تفاهم نامه‌ای که فی‌مابین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شده به حساب می‌آید و برای افرادی که 60 درصد امتیاز لازم را کسب کنند گواهی 28 ساعت آموزش ضمن خدمت صادر می‌شود.
وی افزود: استان البرز نخستین استانی بود که با مکاتبه با سازمان مدیریت این بخشنامه کشوری را به صورت استانی به تمام دستگاه‌های اجرایی از طرف مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استان ابلاغ کرد.
معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز اضافه کرد: همچنین با هماهنگی‌های انجام شده نیز کارشناسان آموزش ضمن خدمت هم در اداره کل در کنار رابطان قرآنی معرفی شده به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمک کار اطلاع‌رسانی و نام‌نویسی کارکنان دولت شده‌اند.
وی ابرازکرد: اکنون استان البرز تا امروز، یکشنبه 25 مهرماه با نام نویسی چهار هزار و 842 نفر از کارمندان دولت رتبه اول کشوری را دارد.
دهقاندار، گفت: همچنین در بخش آزمون عمومی و موسسات قرآن و عترت با نام نویسی 2 هزار و 727 نفر رتبه چهارم کشوری را دارد.
این مسئول در پایان با بیان اینکه سال گذشته استان البرز با نام نویسی چهار هزار و 600 نفر رتبه دوم کشوری را کسب کرده بود، ابراز امیدواری کرد تا آخرین روز نام نویسی که 29 مهرماه است حداقل به حدود هفت هزار نفر ثبت نام شده برسیم.
captcha