توسل به فرهنگ قرآنی برطرف‌کننده آسیب‌های اجتماعی است
کد خبر: 3538420
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶

توسل به فرهنگ قرآنی برطرف‌کننده آسیب‌های اجتماعی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: توسل به فرهنگ غنی قرآنی و اسلامی برطرف‌کننده بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است.

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، اظهار کرد: زیر بنایی‌ترین اقدام برای حفظ تقویت هویت ملی و دینی ساختن فرهنگ آن جامعه است.

وی افزود: معتقدیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که امروزه دامن‌گیر جامعه است با توسل به فرهنگ غنی قرآنی و اسلامی برطرف خواهد شد به‌شرط آنکه از سوی مسئولان نظام به مقوله فرهنگ توجه‌ای ویژه صورت بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: امروز وجود تقابل ذاتی بین فرهنگ اسلام و انقلاب اسلامی بافرهنگ غرب و فرهنگ استکباری وظیفه ما را نسبت به گذشته سنگین‌تر می‌کند.

وی عنوان کرد: باوجود تلاش تمام دلسوزان حوزه فرهنگ متأسفانه فاصله زیادی به آرمان‌های مطلوب و مورد هدف‌داریم و جایگاه فعلی به‌هیچ‌وجه راضی‌کننده نیست و به فرموده مقام معظم رهبری باید در این حوزه به‌صورت جهادی ورود پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام کرمی به برخی از تهدیدات و ضعف‌ها و آسیب‌های موجود در این حوزه پرداخت و افزود: عدم توجه لازم و اولویت ندادن به مقوله فرهنگ، مظلومیت بحث فرهنگ در تخصیص بودجه، نداشتن اعتبارات کافی و همچنین فقدان تعامل و همکاری مناسب بین دستگاه‌های فرهنگی به‌طوری‌که به‌هیچ‌عنوان مدیریت واحدی در حوزه فرهنگی وجود ندارد و همه در این مقوله ازسر دلسوزی احساس تکلیف می‌کنند از آسیبهای حوزه فرهنگی است.

وی یادآور شد: همین ناهماهنگی و ورود دستگاه‌های مختلف در عرصه فرهنگی موجب دور شدن کامل ما از اهدافی اصلی و گم کردن نقشه راه‌گم شده است که این امر می‌طلبد تا کار را به دست نهادهایی بسپاریم که رسالت ذاتی آن‌ها کار فرهنگی است و باید تعهدات هر دستگاه منطبق بر مأموریت‌های ذاتی‌اش باشد.

captcha