فراخوان جشنواره شعر دفاع مقدس «به رنگ انار» در خوزستان منتشر شد
کد خبر: 3538873
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰

فراخوان جشنواره شعر دفاع مقدس «به رنگ انار» در خوزستان منتشر شد

گروه فرهنگی: فراخوان نخستین جشنواره استانی شعر دفاع مقدس «به رنگ انار» از سوی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، دبیرخانه نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر به منظور حفظ ارزش‌های انقلاب و 8 سال دفاع مقدس با ارج نهادن به موضوعات مقاومت، ایثار و شهادت و تبیین و انعکاس هر چه بیشتر و بهتر شخصیت های برجسته ادبیات منطقه در راستای تقویت توانمندی شاعران و دوستداران شعر و ادب نخستین جشنواره شعر استانی دفاع مقدس با عنوان «به رنگ انار» را برگزار می‌کند.

ایجاد انگیزه و ارتقای بیش از پیش سطح فعالیت های فرهنگی هنری کانون های مساجد، ترویج و اشاعه بیش از پیش فرهنگ انقلاب اسلامی، ایثار و شهادت، مقاومت و دفاع مقدس و انتقال شایسته آن به نسل جوان، بازشناخت توانمندی‌های ادبی استان در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تجلیل از فعالان عرصه ادب به ویژه پیشکسوتان، تجلیل از مقام شامخ شهدا و خانواده‌های آنها، ترغیب و تشویق پدیدآورندگان آثار ادبی در زمینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و ایثار و شهادت از اهداف برگزاری این جشنواره ادبی است.

جشنواره «به رنگ انار» شامل موضوعات انقلاب اسلامی ایران، حماسه دفاع مقدس(مقاومت، ایثار و شهادت) و آزاد است. موضوع بخش ویژه این جشنواره شهدای مدافع حرم است. شاعران می‌توانند آثار خود را در دو سبک کلاسیک و آزاد به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. شاعران می‌توانند در هر بخش حداکثر سه اثر به دبیرخانه ارسال کنند.

برگزاری کارگاه تخصصی شعر دفاع مقدس،نمایشگاه کتاب و بزرگداشت و تجلیل از شاعران پیشکسوت از بخش‌های جنبی جشنواره «به رنگ انار» است.

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره 30 دی‌ماه، زمان دواری و انتخاب 5 بهمن‌ماه و زمان برگزاری جشنواره نیمه دوم بهمن‌ماه اعلام شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر جنب پست مرکزی ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن‌های 06136224540- 06136226314 و 09163095199 تماس حاصل کنند.

captcha