ثبت‌نام بیش از 7‌ هزار همدانی در سامانه سماح
کد خبر: 3539791
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴

ثبت‌نام بیش از 7‌ هزار همدانی در سامانه سماح

گروه اجتماعی: رئیس سازمان حج و زیارت همدان با اشاره به ثبت نام 7 هزار و 100 همدانی در سامانه سماح گفت: برای جلوگیری از ازدحام افراد بدون ویزا در مرز مهران، زائران فاقد ویزا و گذرنامه نمی‌توانند وارد شهر مهران شوند.

محسن ساغرچی، رئیس سازمان حج و زیارت همدان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان با اشاره به شرایط اعزام زائران اربعین حسینی اظهار داشت: تاکنون 7 هزار نفر همدانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در کربلا در سایت سماح ثبت‌نام کرده‌‌‌اند.
وی با تأکید بر اینکه تمام تذکرات و موارد امنیتی در سایت سماح بارگذاری شده است، افزود: افراد علاقمند به شرکت در مراسم اربعین حسینی در کربلا علاوه بر اینکه می‌توانند در سایت سماح نوع مسافرت خود از طریق هوائی، پیاده‌روی، سواری شخصی و غیره را مشخص کنند، باید با مراجعه به دفاتر زیارتی مجاز و تحویل مدارک خود ویزا و گذرنامه را دریافت کنند.
وی با اشاره به اینکه ثبت در سایت سماح از 16 مردادماه آغاز شده است و تا 23 آبان ماه نیز ادامه دارد، بیان کرد: از مردم می‌خواهیم در زمان تعییت شده اقدام به ثبت نام در سایت سماح کنند تا گذرنامه و ویزای آنها در زمان معین آماده شود.
ساغرچی با بیان اینکه  مطابق با مصوبات سازمان حج و زیارت کشور و ستاد اربعین کشور هیچ فردی بدون داشتن ویزا نمی‌تواند از مرز عبورکند، تأکید کرد: نیروی انتظامی با ایجاد پایگاه‌هایی در ورودی شهر مهران تنها به افراد دارای ویزا و گذرنامه اجازه ورود به شهر را می‌دهد. وی با بیان اینکه پایگاه مرزی مهران برای ورود و خروج زائران همدانی تعیین شده است، گفت: هزینه‌های دریافت روادید و ویزا 178هزار تومان است که از هموطنان می‌خواهیم تا قبل از پایان یافتن مهلت قانونی ثبت نام، نسبت به گرفتن گذرنامه و ویزای خود اقدام کنند.
captcha