آغاز به کار اولین جشنواره گیاهان دارویی در استان مرکزی
کد خبر: 3540000
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷

آغاز به کار اولین جشنواره گیاهان دارویی در استان مرکزی

گروه سلامت: اولین جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی استان مرکزی در دانشگاه علوم پزشکی اراک، با موضوعات اختلالات شناختی از منظر طب سنتی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی با رویکرد حفط الصحه و خواب و بیداری از نگاه طب سنتی و... آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، اولین جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی از روز شنبه، اول آبان‌ماه در سایت دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه اراک آغاز به کار کرد.
امیر حسین لطیفی، دبیر اولین جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: این جشنواره از شنبه،اول آبان‌ماه تا سه‌شنبه، 3 آبان‌ماه به مدت چها روز ادامه دارد، این جشنواره با همکاری انجمن ارگانیک ایران، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی منابع طبیعی جهاد کشاورزی، دانشگاه اراک، دانشگاه آزاد اسلامی و انجمن طب سنتی ایران در حال اجرا است.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: این جشنواره در قالب یک نمایشگاه ارگانیگ گیاهان دارویی و همایش علمی تقسیم در حال اجرا است که در بخش نمایشگاه انواع گیاهان دارویی، محصولات ارگانیک با موضوع طب سنتی برای بازدید و آشنایی عموم ارائه شده است.
دبیر اولین جشنواره گیاهان دارویی و طب سنتی استان مرکزی با اشاره به برگزاری همایش علمی در این جشنواره گفت: این همایش به مدت سه روز با موضوعات اختلالات شناختی از منظر طب سنتی، سبک زندگی ایرانی و اسلامی با رویکرد حفط الصحه و خواب و بیداری از نگاه طب سنتی و اصول و مبانی کاربری نانو بیوتکنو اکولوژی، شناخت و کاربرد اسانس‌ها، و گیاهان دارویی و کاربرد آن‌ها در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: در حاشیه این جشنواره همچنین درمانگاه طب سنتی استان مرکزی در بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک با حضور متخصصان طب سنتی افتتاح می‌شود که در روزهای شنبه و دوشنبه از ساعت 8 الی 14 پذیرای عموم خواهد بود.
لطیفی در پایان خاطر نشان کرد: معرفی پژوهش‌های حوزه طب سنتی و روش‌های تجویزی علمی و منطقی گیاهان دارویی و ظرفیت‌های بومی، زمینه‌سازی همکاری رونق بازرگانی گیاهان دارویی و فرآورده‌های سالم آن از اهداف این جشنواره علمی است.
captcha