دانشجویان نقش محوری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند
کد خبر: 3540504
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۸

دانشجویان نقش محوری در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند

گروه اجتماعی: استاد دانشگاه و فعال اجتماعی با تأکید بر مردمی بودن اقتصاد مقاومتی، نقش دانشجویان را در تحقق این مسئله مهم عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، مهدی فردحسینی، استاد دانشگاه و فعال اجتماعی امروز، در کارگاه یک روزه اقتصاد مقاومتی در دانشگاه کردستان، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی با نامه، بخش نامه و طراحی تئوریک به نتیجه نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه مردم ما لایق بهترین امکانات هستند، افزود: شعار اقتصاد مقاومتی دو رکن اصلی دارد که آن درون زا و برون گرا بودن یک اقدام عملی است.

استاد دانشگاه و فعال اجتماعی بر لزوم حضور مردم در عرصه تولید تاکید و عنوان کرد: کارآفرینی امروز مقوله‌ای مغفول مانده است که باید در راستای رونق آن عمل شود.

این استاد دانشگاه دانشجویان را به هموارسازی مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی فراخواند و خاطرنشان کرد: محور اصلی در جامعه امروزی ایران دانشجویان هستند که باید با ورود به میدان به توسعه کشور کمک کنند.

وی در پایان به دانش بنیان بودن اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و یادآور شد: امروزه صرفا داشتن منابع ثروت محسوب نمی‌شود و علم و دانش نیز جزو ذخیره‌ها و ثروت‌هایی است که باید در راستای بهره گیری از آن‌ها اقدام کرد.

captcha