گلایه حامد ولی‌زاده از نبود جلسات مردمی قرآن در ارومیه
کد خبر: 3540832
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸

گلایه حامد ولی‌زاده از نبود جلسات مردمی قرآن در ارومیه

فعالیت‌های قرآنی: نفر برتر رشته قرائت در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با انتقاد از اینکه کرسی تلاوتی در جامعه وجود ندارد تا بتوان توانایی‌ها و استعدادهای قرآنی را به عرصه ظهور برسانیم، گفت: مردم احساس نزدیکی با فعالان قرآنی نمی‌کنند و این افراد به‌زودی به فراموشی سپرده می‌شوند.

حامد ولی‌زاده، قاری ممتاز ایران و نفر برتر رشته قرائت در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه برخلاف سایر استانها ، محافل انس با قرآن بصورت گسترده در ارومیه وجود ندارد، اظهار کرد: همانگونه که برنامه‌های مختلفی از سوی رسانه ملی برای رشته‌های مختلف ورزشی و هنری اجرا می‌شود و تمام افراد جامعه این اشخاص را می‌شناسند، ولی متاسفانه این امر برای قشر قرآنی رخ نمی‌دهد.

وی افزود: تا زمانی که بستر لازم برای فعالیت‌های قرآنی فراهم نشود علی‌رغم تلاش‌های زیاد جهت به عرصه ظهور رساندن توانایی‌ها و استعدادهای قرآنی خود، پیشکسوتان و فعالان قرآنی به فراموشی سپرده خواهند شد.

ولی‌زاده ضمن قدردانی از زحمات مسئولان و متولیان امر استان گفت: چنانچه بخواهیم فعالان و پیشکسوتان قرآنی همانند سایر ورزشکاران و هنرمندان مطرح شوند، باید در سیاست‌گذاری کلان برنامه خاصی برای فعالیت‌های قرآنی و حضور چهره‌های شاخص قرآنی در نظر گرفته شود.

قاری ممتاز ایران با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی یکی از راه‌های موثر در جذب افراد بسمت قرآن است، اظهار کرد: شرکت جمعیت چند هزار نفری در مسابقات قرآنی باعث تشویق نزدیکان و اعضای خانواده شرکت کننده شده و بنابراین افراد زیادی به سمت قرآن سوق داده می‌شوند.
 وی به کیفیت مسابقات قرآنی اشاره کرد و گفت: تلاش های خوب و رو به جلو در برگزاری مسابقات قرآنی در استان در حال انجام است و امیدواریم در آینده نزدیک به نقطه مطلوب و ایده‌آل برسیم.
captcha