برگزاری هشتمین گردهمایی کشوری «آزادگان موصل یک» در طرقبه
کد خبر: 3541199
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴

برگزاری هشتمین گردهمایی کشوری «آزادگان موصل یک» در طرقبه

گروه فرهنگی: هشتمین گردهمایی کشوری «آزادگان موصل یک» با حضور تعداد زیادی از آزادگان سراسر کشور در طرقبه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، هشتمین گردهمایی کشوری «آزادگان موصل یک» با حضور جمع زیادی از آزادگان سراسر کشور که در اردوگاه موصل یک بودند، ظهر امروز، ششم آبان‌ماه در حسینیه حضرت علی‌اصغر(ع) طرقبه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد، نائب رئیس مجلس نهم ضمن بیان اینکه تاریخ انقلاب اسلامی تاریخ ماندگاری است و اوراق زیبایی در این تاریخ افتخار‌آفرین ثبت شده‌اند، افزود: بدون تردید یکی از زیباترین و پرافتخارترین این اوراق مربوط به تاریخ دفاع مقدس است.
ابوترابی‌فرد گفت: این جانب با توجه به اطلاع از مسائل جاری کشور عرض می‌کنم، انقلاب امروز بعد از عنایات خدا و الطاف حضرت ثامن‌الحجج(ع) هر چه دارد از دفاع مقدس دارد، چراکه اگر دفاع مقدس نبود، بدون تردید کشور ما یک قدرت بزرگ سیاسی محسوب نمی‌شد.
وی در همین راستا ابراز کرد: براستی دفاع مقدس پشتوانه انقلاب و عالم اسلام است، چون همانطور که شما شاهد هستید، امروز جبهه مقاومت اسلامی و حزب‌الله شکل گرفته و نیروی پرقدرت مردمی در عراق و در شهر موصل به جنگ قدرت‌های بزرگ رفته است که همه این‌ها محصول دفاع مقدس است و دفاع مقدس محصول شما عزیزان تلقی می‌شود.
نائب رئیس مجلس نهم بیان کرد: در اسارت، آن‌هایی که توانمندتر بودند پشت سر همه حرکت می‌کردند تا یک نفر از این کاروان جا نماند و این باعث شده بود فضای معنوی در اردوگاه جاری شود.
ابوترابی‌فرد در پایان سخنانش ضمن بیان اینکه بچه‌های آزاده صبح تا شب مشغول عبادت بودند تا جایی که این عمل آن‌ها اردوگاه‌ها را به یک عبادتگاه تبدیل کرده بود، اظهار کرد: در این شرایط بود که هرچه اسارت طولانی‌تر می‌شد، اردوگاه‌‌ها نورانی‌تر می‌شد.
سپس اکبر نجاتی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خطاب به آزادگان با بیان اینکه من دوست داشتم که موقعیت شما عزیزان را درک می‌کردم، گفت: واقعا شما دشمن را به زانو درآوردید و تسلیم نشدید و آزاد و سرافراز به کشور بازگشتید.
نجاتی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «جنگ ما گنج است»، افزود: ما می‌توانیم وقایع آن را استخراج کنیم و آن را در اختیار کسانی که در آن سوی آب‌ها بوده و تشنه فرهنگ معنویت هستند، قرار بدهیم. 
captcha