اشتغال به تحصیل 800 دانشجو در دانشگاه علمی ـ کاربردی فرهنگ و هنر
کد خبر: 3542739
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

اشتغال به تحصیل 800 دانشجو در دانشگاه علمی ـ کاربردی فرهنگ و هنر

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی فرهنگ و هنر از اشتغال به تحصیل 800 دانشجو در سطح این دانشگاه خبر داد و گفت: در حال حاضر دو هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، شهین سیف، رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه و تجلیل از خبرنگاران برگزیده استان اظهار کرد: مرکز علمی ـ کاردری فرهنگ و هنر سال گذشته هزار و 400 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل بودندکه در تابستان 500 نفر از این تعداد دانشجو فارغ التحصیل شدند.

وی از اشتغال به تحصیل 800 دانشجو درسطح این دانشگاه خبر داد و افزود: در حال حاضر دوهزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر با اشاره به اینکه هدف اساسی از پذیرش دانشجو در این دانشگاه مهارت‌آموزی و پرورش استعدادها برای ورود به بازار کار است، بیان کرد: در این راستا 60 درصد سرفصل‌های آموزشی این دانشگاه مربوط به کار عملی است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مرکز علمی ـ کاربردی فرهنگ و هنر یکی از مجهز ترین مراکز سطح استان است، عنوان کرد: در این مرکز 17 کلاس آموزشی، پنج کارگاه گرافیک و معماری، یک کارگاه موسیقی، سه سایت کامپیوتر مجهز به اینترنت وجود دارد.

سیف اعلام کرد: در این مرکز 11  رشته مقطع کاردانی شامل روابط عمومی، شبکه های کامپوتری، حسابداری مالی، هنرهای تجسمی، معماری، انیمیشن، سینما با گرایش تصویربرداری، موسیقی نوازندگی ساز ایرانی، فیلمنامه نویسی، امور فرهنگی و کمک کارگردانی است.

وی از وجود 10 رشته در مقطع کارشناسی خبر داد و عنوان کرد: مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباطات، روابط عمومی با گرایش امور رسانه، گرافیک با گرایش ژوستر و نشانه، گرافیک با گرایش تزئینی و محیطی، حسابداری مالی، مترجمی همزمان و زبان انگلیسی، سینما و کارگردانی از رشته های این دانشگاه در مقطع کارشناسی است.

رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی فرهنگ و هنر با اشاره به اینکه دانشجویان این دانشگاه به دلیل انتخاب رشته براساس استعداد و توانایی‌های خود نشاط و سرزندگی مضاعفی برخوردارند، بیان کرد: بیشتر دانشجویان این دانشگاه با تخصصی که می‌گیرند وارد بازار کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه تا سال 89 در ساختمان استیجاری فعالیت می‌کرد، یادآور شد: از آذرماه سال 89 این مرکز در ساختمان ملکی خود با زیربنای 2 هزار و 179 مترمربع مفید فعالیت خود را تاکنون ادامه داده است.

captcha