برگزاری همایش ملی اربعین در اراک
کد خبر: 3543048
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵

برگزاری همایش ملی اربعین در اراک

گروه اجتماعی: همایش ملی اربعین، با هدف آشنایی مردم با آداب و رسوم مردم عراق و زیارت اربعین حسینی، روز جمعه، 14 آبان، در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار می‌شود.

به‌ گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، همایش ملی اربعین جمعه، 14 آبان‌ماه با حضور جمع کثیری از اقشار مختلف مردم در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، مدیر روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان مرکزی به خبرنگار ایکنا گفت: این همایش در راستای آشنایی زائرین اربعین با رسوم مردم عراق و آداب زیارت اربعین حسینی و آماده سازی فضای شهر نسبت به حرکت عظیم مردمی در پیاده روی اربعین برگزار می‌شود و از عموم مردم نیز دعوت به حضور شده است.
وی در خصوص زمان برگزاری همایش ملی اربعین اظهار کرد: این مراسم ظهر روز جمعه، 14 آبان با سخنرانی حجت‌الاسلام سید محمدباقر حسینی اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار می‌شود و اجرای تواشیح، مداحی از دیگر برنامه‌های جانبی این همایش است.
حجت‌الاسلام حسینخانی در پایان افزود: در راستای هماهنگی با آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی قرار بر این است تا در خطبه اول نمازجمعه روز همایش در مورد آداب زیارت اربعین حسینی ایراد سخن داشته باشند.
یادآورمی‌شود: زائرین اربعین حسینی نیز در این تجمع حضور دارند و بسته‌های فرهنگی و آموزشی از طرف اداره‌کل حج و زیارت استان به زائرین اهدا می‌شود.
captcha