تدابیر پاکستان برای حفظ قداست آیات در مطبوعات
کد خبر: 3545226
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲

تدابیر پاکستان برای حفظ قداست آیات در مطبوعات

گروه بین‌الملل: کمیته دائمی نظارت بر تعهدات دولت پاکستان از تعیین ضرب‌الأجل سی روزه برای دستیابی به یک راهکار عملی به‌منظور حفظ قداست آیاتی که در مطبوعات به چاپ می‌رسند، خبر داد.

تدابیر پاکستان برای حفظ قداست آیات در مطبوعات

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه پاکستانی «The Nation»، کمیته دائمی نظارت بر تعهدات دولت ـ یکی از کمیته‌های نظارتی مجلس پاکستان ـ از وزارت اطلاع‌رسانی این کشور خواست تا به وظیفه خود در حفظ قداست آیات قرآنی که در نشریات چاپ می‌شوند، عمل کند.

صبا محسن رضا، قائم‌مقام وزیر اطلاع‌رسانی پاکستان در پاسخ به این درخواست اعلام کرد: وزارتخانه متبوع وی برای این منظور نامه‌هایی را برای رؤسای اتحادیه روزنامه‌های پاکستان، شورای ویراستاران روزنامه‌ها و انجمن رادیو و تلویزیون پاکستان ارسال کرده است.

وی افزود: از نهادهای رسانه‌ای نیز خواسته شده که به دولت برای رسیدن به این هدف کمک کنند.

محسن رضا گفت: ابلاغی نیز باید برای همه روزنامه‌ها فرستاده شود تا از عموم مردم بخواهند با آیات قرآن درج شده در روزنامه‌ها با احترام و مراقبت برخورد کنند.

کمیته دائمی نظارت بر تعهدات دولت اعلام کرد: وزارت اطلاع‌رسانی، وزارت امور دینی و همبستگی بین‌ادیان و نیز شورای نظریات اسلامی باید با همکاری یکدیگر به راهکاری عملی برای توقف اهانت به آیات قرآن کریم در روزنامه‌ها و نشریات دست یابند.

این کمیته یک ضرب‌الأجل سی روزه برای دستیابی به راهکاری عملی به‌منظور حفظ قداست آیاتی که در مطبوعات منتشر می‌شوند و نیز جلوگیری از اهانت به آیات قرآنی درج شده در نشریات تعیین کرد.

captcha