ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد برای پیشگیری از اعتیاد به کار گرفته‌ شود
کد خبر: 3545477
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰

ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد برای پیشگیری از اعتیاد به کار گرفته‌ شود

گروه اجتماعی: فرماندار دلفان بر ضرورت استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، جعفر طولابی، فرماندار دلفان شنبه، 22 آبان‌ماه، در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، گفت: تقویت تشکل‌های مردم نهاد یکی‌از راهکارهایی است که می‌تواند بسیار مؤثر باشد و باید مسئولان مربوطه با حمایت‌های مالی و معنوی از این ظرفیت در بحث پیشگیری و اقدامات فرهنگی برای ریشه کن کردن این پدیده شوم و خانمان‌سوز اقدام کنند.
وی با اشاره به ضرورت شناسایی مناطقی که اقدام به کشت خشخاش می‌کنند، افزود: بخشداران باید با همکاری شوراهای روستا و دهیاران و نیروی ستاد مبارزه با مواد مخدر از این اقدام غیرقانونی جلوگیری کنند.
طولابی فعالیت‌های ورزشی و آموزشی در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر را مهم دانست و افزود: باید به‌صورت جدی ورزش‌های همگانی و موضوعات آموزشی تقویت و گسترش داشته باشد و به‌عنوان یک فرهنگ در بین مردم رواج پیدا کند.
فرماندار دلفان با تأکید بر ضرورت حمایت از بهبودیافتگان از دام اعتیاد، اظهار کرد: باید در قالب طرح‌های اشتغال‌زایی این افراد به دبیرخانه شورای مبارزه با مواد مخدر معرفی شوند که بتوانیم در کارگروه اشتغال متناسب با توان و فعالیت‌های آنان زمینه اشتغال آنان را فراهم کنیم.
وی ریشه بسیاری از بزهکاری‌ها و مشکلات اجتماعی در جامعه را بیکاری عنوان کرد و گفت: وضعیت بیکاری در شهرستان دلفان نسبت به سایر شهرستان‌ها بیشتر است که امیدواریم در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی گامی مهم و اساسی در بحث اشتغال جوانان این شهرستان برداریم.
طولابی همچنین بر ضرورت نظارت بر کمپ‌های ترک اعتیاد تأکید کرد و افزود: علاوه‌بر این مسئولان مربوطه نظارت مستمر از اماکن تهیه و توزیع داروهای غیر مجاز را در دستور کار قرار دهند.
captcha