گزارش ایکنا از آغاز پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن فنی و حرفه‌ای کشور در شیراز
کد خبر: 3552000
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

گزارش ایکنا از آغاز پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن فنی و حرفه‌ای کشور در شیراز

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم افتتاحیه مرحله کشوری پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن فنی و حرفه‌ای کشور در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مراسم افتتاحیه مرحله کشوری پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن فنی و حرفه‌ای کشور امروز، 17 آذرماه با حضور نخبگان قرآنی این سازمان در سالن ولایت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.
کوشکی، مدیرکل سازمان فنی و حرفه‌ای فارس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: این مسابقات در دو بخش بانوان و آقایان و در رشته‌های قرائت تحقیق، ترتیل، حفظ، اذان و مفاهیم قرآن كریم و با رقابت قریب ۴۴ نفر از برگزیدگان مرحله استانی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در حال برگزاری است.
وی با بیان اینکه مسابقات قرآن كاركنان فنی و حرفه‌ای در سال جاری در ۴ مرحله شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و كشوری برگزار می‌شود، گفت: مرحله شهرستانی در مردادماه، استانی شهریورماه، منطقه‌ای اواخر مهر و اوایل آبان و مرحله كشوری نیز در آذرماه جاری برگزار می‌شوند.

قضاوت 9 داور 
کوشکی اظهار کرد: در مرحله كشوری این دوره از رقابت‌ها ۹ داور بانو و آقا حضور دارند كه از این تعداد ۴ داور بانو و ۵ داور آقا به سرپرستی امیر فتح‌پور، نماینده شورای عالی قرآن در استان فارس و از قاریان برجسته استان به قضاوت می‌پردازند. 
رحمت‌الله رحمتی، قائم مقام سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در مراسم افتتاحیه این دوره از رقابت‌ها گفت: تولیت آموزش‌های غیر رسمی و مهارتی را در کشور به عهده داریم به طوری که ما هم اکنون 7 هزار استاندارد آموزشی در این سازمان را ارائه می‌دهیم.

آموزش 3 هزار شغل در سازمان فنی و حرفه‌ای 
وی از وجود 700 مرکز و حدود 8 هزار آموزشگاه خصوصی در این سازمان خبر داد و گفت: ما در این سازمان قریب به 3 هزار شغل را آموزش می‌دهیم و اگر بتوانیم از عهده این مأموریت و هنر خود بر بیاییم و خود را به مخاطبان بشناسانیم و آن‌ها را جذب مراکز خود کنیم یک کار بزرگ و ارزنده و خدمتی گرانبها را به جامعه خودعرضه کرده‌ایم.
رحمتی اظهار کرد: مأمویت اصلی کسانی که امروز در مسابقات قرآن شرکت کرده‌اند یک کار مقدس دیگری است که عبارت است از اینکه زمینه را برای اعتلای منابع انسانی جامعه و ورود به اشتغال فراهم کنند و این کار کمی نیست ضمن اینکه در کنار این کار ما نباید از خودمان هم غافل شویم.
قائم مقام سازمان فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: وظیفه سازمانی و اداری ما شاید اشاعه قرآن و فرهنگ قرآن نباشد ولی وظیفه خودسازی و به خود رسیدن و رشد شخص خود را که داریم و باید به آن توجه کنیم اگرچه در کنار این وظیفه دینی و اجتماعی ما حکم می‌کند که هر فردی مسئول است تا در جهت اشاعه فرهنگ دینی امر به معروف نهی از منکر کوشا باشد.
وی به برگزاری مسابقات مختلف در سازمان فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: اخیراً هفدهمین مسابقات ملی مهارت را در تهران برگزار کردیم که برگزیدگان آن سال دیگر در مسابقات جهانی حضور خواهند یافت اما هدف ما از برگزاری تمام این مسابقات و همچنین مسابقات قرآن ایجاد انگیزه بیشتر برای ورود جوانان به این عرصه مقدس است و به همین دلیل می‌گویند که مسابقه روح علم و دانش است تا یک فرصتی فراهم شود و خودمان را هم بهتر بیاموزیم.
رحمتی با تأکید بر اینکه نباید شرکت در مسابقات قرآن را دست کم گرفت، گفت:  فرد قرآنی که می‌خواهد در مسابقات شرکت کند امکان ندارد که برای این حضور در حوزه های مختلف قرآنی فعالیت نکند لذا از دانش بهتر و بیشتری برخوردار می شود.

شرکت در مسابقات قرآن دروازه ورود به قرآن است
 قائم مقام سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در پایان تأکید کرد: اگرچه مقدمه ورود به ساحت قرآن کریم قرائت قرآن است اما این آغاز حرکت و دروازه ورود به قرآن است و باید به سمت تدبر در قرآن که نتیجه آن عمل به قرآن است، حرکت کنیم.
شاپور رستمی، معاون گردشگری و امور زائران استانداری فارس نیز در این مراسم با بیان اینکه استان فارس دارای ظرفیت‌های بیشماری است، گفت: استان فارس در بحث اماکن زیارتی و گردشگری یکی از استان‌هایی است که همواره مورد توجه خیل عظیم مردم بوده است و ما نیز باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری این مسابقات اظهار کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و استان کار بسیار بزرگی انجام داده است که در کنار کار آموزش فنون مختلف در بحث قرآن هم ورود پیدا کرده است و این کار بسیار ارزشمندی است چرا که برای یک انسان با ایمان هیچ چیزی بالاتر از این نیست که بتواند با کلام خداوند آشنا شوند و زیباتر ازسخن گفتن با خداوند نیست.

اهمیت توجه به قرآن، محور وحدت آفرین امت اسلام
رستمی با بیان اینکه قرآن محور وحدت امت اسلامی است، گفت: با توجه به اینکه امروز در جهان، استکبار سعی می‌کند به نوعی در میان مسلمانان تفرقه اندازد باید حول محوری که وحدت آفرین باشد حرکت کنیم و آن هم قرآن کریم است.
معاون گردشگری و امور زائران استانداری فارس تأکید کرد: قطعاً یکی از کارهایی که باید در زندگی خود انجام دهیم بحث یادگیری و قرائت قرآن است ضمن اینکه نباید از تدبر در آیات وحی نیز غافل شویم.
یادآور می‌شود، مراسم اختتامیه این دوره از مسابقات عصر امروز بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد که طی آن برگزیدگان مرحله کشوری معرفی و تجلیل می‌شوند.
captcha