پیاده‌روی اربعین نماد وحدت مسلمانان است
کد خبر: 3556506
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷

پیاده‌روی اربعین نماد وحدت مسلمانان است

گروه معارف: امام جمعه کرج گفت: پیاده‌روی اربعین فقط یک راهپیمایی ساده نیست بلکه نماد وحدت مسلمان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، آیت الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج روز یکشنبه، پنجم دی در آیین تجلیل از خادمان اربعین حسینی استان البرز که در باشگاه میلاد کرج برگزار شد، اظهارکرد: همایش پیاده‌روی اربعین موضوعی ملی و فرا ملی است و به لحاظ ابعاد بزرگ انسانی آن، بازتاب‌های گسترده و تاثیرگذاری در جهان دارد.
وی افزود: پیاده‌روی اربعین حسینی در کربلا فقط یک راهپیمایی ساده نیست، بلکه سمبل وحدت و ولایتمداری است و تاثیرات فرهنگی بزرگ و ماندگاری بر اقشار مختلف مردم دارد.
این مسئول تاکید کرد: در همایش بزرگ اربعین حسینی اقشار مختلف در کنار هم مدت زمانی را در کمال سلامت زندگی می‌کنند و وحدت را به نمایش می‌گذارند که این زندگی نمونه‌ای از جامعه مهدوی و سبک زندگی مهدوی است.
حسینی همدانی گفت: پیاده‌روی اربعین به عنوان یک عمل مقدس که نهایت عرض ادب مسلمانان به ویژه شیعیان را به حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نشان می‌دهد، نماد بسیار مناسبی جهت به تصویر کشیدن اتحاد جامعه مسلمانان در سطح دنیا است.
امام جمعه کرج با بیان اینکه فریادهایی که بر علیه ستم و در جبهه استکباری و صهیونیستی برپا می‌شود از اربعین ریشه می‌گیرد، ابرازکرد: عظمت شیعه و اسلام در اربعین دیده می شود و رمز ماندگاری آرمان‌های الهی به خصوص شیعه از اربعین نشات می‌گیرد.
وی در ادامه از کیفیت برگزاری مراسم اربعین امسال سخن به میان آورد و گفت: کیفیت بالای مراسم امسال چنان تاثیرگذاربود که زائران عراقی که هرسال پیاده‌روی خود را از بصره به سوی کربلا انجام می‌دادند امسال از سوی نجف به کربلا حرکت خود را آغازکردند.
این مسئول بیان کرد: آن‌ها با سفر به نجف ضمن زیارت حرم امام اول شیعیان، حضرت علی(ع)، حرم شهدای مدافع حرم خود را را در راستای مقاومت و آزادسازی حلب زیارت کردند.
در پایان این آیین از خادمان همایش بزرگ اربعین حسینی در استان البرز تجلیل شد.
captcha