پرداخت خمس موجب حفظ سایر اموال می‌شود
کد خبر: 3559129
تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
آیت‌الله نجفی تهرانی:

پرداخت خمس موجب حفظ سایر اموال می‌شود

کانون خبرنگاران نبأ: مؤسس و مسئول حوزه علمیه نبی اکرم(ص) با بیان اینکه قرآن، خمس و زکات را راهی برای پاک شدن اموال انسان‌ها معرفی کرده است و به پیامبر اسلام(ص) فرموده که برای پرداخت‌کنندگان خمس، دعا کند، افزود: طبق کلام امام باقر(ع)، پرداخت خمس موجب حفظ سایر اموال می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، آیت‌الله ضیاءالدین نجفی تهرانی، متولی حوزه علمیه نبی اکرم(ص) تهران که شامگاه 13 دی ماه در مسجد نبی اکرم(ص) با حضور فضلا، طلاب و عامه مردم برگزار شد، ضمن اشاره به آیات قرآن کریم درباره خمس، فرمودند: وضعیت خمس و سال خمسی هر مسلمانی بر عهده مراجع معظم تقلید و نمایندگان رسمی آنان است.
وی با اشاره به برخی روایات درباره خمس و احکام این فریضه الهی فرمودند: طبق آیات قرآن کریم، همه اموال انسان‌ها متعلق به خدا است؛ بنابر دستور الهی، باید بخشی از آن را به عنوان خمس پرداخت. قرآن، خمس و زکات را راهی برای پاک شدن اموال انسان‌ها معرفی کرده است و به پیامبر اسلام(ص) فرموده که برای پرداخت‌کنندگان خمس، دعا کند.
مؤسس و مسئول حوزه علمیه نبی اکرم(ص) با اشاره به سخن برخی افراد ضعیف الایمان در تشکیک خمس، گفتند: پرداخت خمس و مصارف آن باید با اجازه امام معصوم(ع) و در زمان غیبت، با اجازه مرجع تقلید یا نماینده ایشان باشد.
آیت الله نجفی تهرانی گفت: نیت در هر عملی از جمله خمس، مهم است بنابراین هنگام پرداخت خمس باید نیت به قصد قربت داشت.
او بیان کرد: طبق کلام امام باقر(ع)، پرداخت خمس موجب حفظ سایر اموال می‌شود، بنابراین برخی افراد هنگام بروز برخی مشکلات مادی مانند سرقت، متوجه این موضوع نیستند که خمس را پرداخت نکرده‌اند. ضمنا پرداخت خمس موجب برکت زندگی و درآمد انسان‌ها می‎‌شود.
تعدادی از تصاویر درس اخلاق آیت‌الله ضیاءالدین نجفی تهرانی در مسجد نبی‌اکرم(ص) می‌آید:










علیرضا برومند

captcha