توسعه فعالیت‌های قرآنی - مردمی اولویت اصلی فعالیت تبلیغات اسلامی است
کد خبر: 3560942
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰

توسعه فعالیت‌های قرآنی - مردمی اولویت اصلی فعالیت تبلیغات اسلامی است

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: یکی از برنامه‌های مدنظر و موردتاکید ما توسعه فعالیت‌های قرآنی مردمی به ویژه در ایام دهه فجر با برگزاری محفل‌های انس با قرآن و مسابقات قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان، حجت‌الاسلام مختارکرمی، امروز، 19 دی ماه  در سومین جلسه شورای مدیران ادارات تبلیغات اسلامی کردستان که در سالن جلسات اداره تبلیغات اسلامی سقز برگزارشد، اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی بعنوان یک دستگاه فرهنگی مسئول دفاع از ارزش‌های اسلام ناب محمدی بر اساس سنت گرانقدر پیامبر اعظم اسلام (ص) و سیره اهل بیت (ع) است.

وی افزود: همه ما موظف هستیم به تأسی از مقام معظم رهبری در راستای انسجام وحدت اسلامی حرکت کنیم چرا که دشمنان همواره در صدد ایجاد شکاف در بین مسلمین هستند و اگر ما سخنان و توصیه ها و سفارشات رهبری معظم انقلاب را ملاک و نقشه راه خود قرار دهیم حتما به اهداف متعالی که همان رضایت پروردگارو حضرت رسول (ص) است؛ خواهیم رسید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان اعلام کرد: امسال سازمان تبلیغات اسلامی در جشن‌های دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای خواهد داشت و در این راستا برنامه‌ریزی مدون توسط اداره‌کل با مشارکت و مدیریت تشکل‌های مردمی انجام واز ظرفیت تشکله ای مردمی که شبکه تبلیغی مردمی هستند بهره‌مند خواهیم شد.

وی بیان کرد: یکی از برنامه‌های مدنظر و موردتاکید ما توسعه فعالیت‌های قرآنی مردمی به ویژه در ایام دهه فجر با برگزاری محفل‌های انس با قرآن و مسابقات قرآنی است.

حجت‌الاسلام کرمی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی کردستان با همکاری ۲۷ موسسه قرآنی، ۲۲۶ خانه قرآن شهر و ۱۱۰ کانون فرهنگی تبلیغی و۶۱۰هیات مذهبی و جمعیت بانوان فرهیخته تمام تلاش خود رابرای تبیین اهداف نظام را به‌کار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر با همکاری کارشناسان و مشاوران فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی در حال تدوین ۷۰ شاخص در حوزه‌های مختلف فرهنگی قرآنی هستیم، اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم گامی موثر برای تبلیغ دینی در استان برداریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان همچنین به تشریح اهداف جلسه و رسالت‌های سازمان و نیز برنامه‌های فرهنگی قرآنی تبلیغی آموزشی و پژوهشی و اوضاع مالی پرداخت و خواستار تسریع در انجام طرح‌ها، رعایت بخشنامه‌ها و برنامه‌های فرهنگی دینی قرآنی طبق شاخص‌ها و شیوه نامه‌های ارسالی شد.

حجت‌الاسلام کرمی با بیان ضرورت ارتباط بیشتر مسوولان با مسوولان شهرستان‌ها از کلیه روسای ادارات تابعه خواست ارتباط و تعامل خود را در برای انجام بهتر و سریع‌تر کارها با مسوولان شهرستان به‌ویژه دست‌اندرکاران فرهنگی گسترش دهند.

حجت‌الاسلام محمد وحیدی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سقز نیز در این جلسه ضمن خیرمقدم و تشکر از عنایت ویژه مدیرکل به اداره تبلیغات اسلامی و مجموعه خدوم آن گزارشی از وضعیت فرهنگی اجتماعی، دینی و مذهبی شهرستان وعملکرد د10ماهه اول سال 95 ارائه داد.

captcha