افتتاح بزرگترین کتابخانه نابینایان کشور/ «روز روشنایی» در 14 منطقه تهران
کد خبر: 3567949
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
صلاحی خبر داد:

افتتاح بزرگترین کتابخانه نابینایان کشور/ «روز روشنایی» در 14 منطقه تهران

گروه جامعه: رئیس سازمان فرهنگی هنری با تشریح ویژه ‌برنامه‌های دهه فجر و برپایی ایستگاه‌های فرهنگی همزمان با این ایام از افتتاح بزرگترین و مجهزترین کتابخانه نابینایان در فرهنگ‌سرای خاوران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، نشست خبری تشریح ویژه برنامه‌های دهه فجر با حضور محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و معاونین فرهنگی و هنری این سازمان امروز یکشنبه 10 بهمن در محل این کنفرانس این سازمان برگزار شد.

صلاحی در ابتدای این نشست با تسلیت شهادت آتش‌نشانان حادثه پلاسکو و تقدیر از جان‌فشانی‌های آنان گفت: امیدوارم این حادثه درسی بزرگ برای همه باشد که بدانیم با آموزش، فرهنگ‌سازی و پیشگیری می‌توانیم از رخ دادن بسیاری از این حوادث جلوگیری کنیم.

وی در ادامه با تشریح ویژه برنامه‌های دهه فجر و تبریک این ایام، گفت: در این یک دهه اخیر مستکبرین با گسیل داشتن تروریست‌ها مشکلاتی را برای خاورمیانه و خودشان ایجاد کرده‌اند؛ عده‌ای قلدر و مستکبر پدیده تروریسم را به وجود آوردند که این امیدواریم به زودی این بلای خانمان سوز از سر ملت‌ها کم شود.

صلاحی با بیان اینکه برنامه‌های امسال سازمان فرهنگی همچون سال‌های گذشته در راستای تبیین محتوای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، گفت: یکی از مهمترین اقدامات ما در دهه فجر برپایی 9 ایستگاه فرهنگی توسط مناطق 20، 19، 11،8، 7 و 1 است که محتوای این ایستگاه‌ها از سوی 4 منطقه تعریف شده است. نشست‌های موضوعی و محتوایی با عنوان روز روشنایی از دیگر برنامه‌هایی است که به منظور تیبین دستاوردهای انقلاب اسلامی از روز گذشته تا 21 بهمن ماه در فرهنگسراها برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به غبار‌روبی مزار شهدا توسط هم‌عهدان شهدا، گفت: این برنامه در تاریخ 14 بهمن انجام می‌شود که از مهمترین اقدامات فرهنگی است و قرار است تا در روز 12 بهمن ماه همزمان با ورود امام (ره) به کشور برنامه‌های فرهنگی با همکاری فرهنگسرای رضوان در محل جلوس ایشان نیز برگزار شود.

وی ادامه داد: همزمان با دهه فجر فعالیت نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری در فضای مجازی با همکاری مناطق 22 گانه از روز 12 بهمن آغاز می‌شود. تمامی این برنامه‌ها نیز در فرهنگسرا‌ها به صورت موضوعی برگزار می‌شود.

صلاحی با اشاره به برگزاری سلسله سخنرانی‌ها و نشست‌های تبیینی پیرامون انقلاب اسلامی به مناسبت دهه فجر با عنوان «روز روشنایی»، تصریح کرد: این برنامه در مراکز فرهنگی هنری ۱۴ منطقه تهران و فرهنگسرای انقلاب اسلامی از روز گذشته آغاز و تا 21 بهمن‌ماه برگزار می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی هنری در ادامه از افتتاح بزرگترین و مجهزترین کتابخانه نابینایان در فرهنگ‌سرای خاوران خبر داد و گفت: طی روزهای آینده و در ایام دهه فجر این کتابخانه به عنوان مجهزترین کتابخانه نابینایان کشور با 74 هزار جلد کتاب ویژه این قشر افتتاح خواهد شد.

وی با اشاره به سایر برنامه‌های این سازمان در دهه فجر گفت: اجرای ویژه‌ برنامه‌ 12 بهمن در محل جلوس حضرت امام خمینی(ره)، برپایی 5 نمایشگاه فرهنگ و هنر در شهر تهران، اجرای برنامه جشن انقلاب در تمامی فرهنگسرا‌ها، رونمایی از کتاب اشعار و مقالات منتشر شده در رابطه با شیخ زکزاکی، نور افشانی در میدان امام حسین(ع) همزمان با شب 22 بهمن، برپایی مسابقه نقاشی دیواری، تولید برنامه‌های تلویزیونی در قالب فیلم و کلیپ و اجرای برنامه ویژه روز خانواده در 12 بهمن از برنامه‌‌های این دهه است.

صلاحی از اجرای ویژه برنامه قرآنی در این ایام خبر داد و گفت: این برنامه با حضور قاریان ممتاز کشوری در فرهنگسرای قرآن اجرا می‌شود. یکی دیگر از برنامه‌های ما تجلیل از نویسندگان حوزه انقلاب و دهه فجر است. برپایی زیرگذر فرهنگی همزمان با این ایام در زیرگذر فرهنگی تئاتر شهر و اجرای برنامه کاسب حبیب خدا در منطقه 12 و همچنین تجلیل از زنان فعال در حوزه عفاف و حجاب از دیگر برنامه‌های این دهه است.


captcha