نگارش نامه وزرا در مورد بودجه قرآنی بی‌سابقه است/ تحرکات پس از نامه
کد خبر: 3574401
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵

نگارش نامه وزرا در مورد بودجه قرآنی بی‌سابقه است/ تحرکات پس از نامه

گروه فعالیت‌های قرآنی: یکی از اعضای کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به بی‌سابقه بودن نگارش نامه توسط وزرا برای اخذ بودجه قرآنی به تحرکات به وجود آمده پس از نگارش این نامه اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، طی روزهای گذشته بود که به صورت رسمی از نگارش نامه‌ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه و امضای چهار وزیر عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی ذیل آن،‌ خبر داده شد،‌ خبری که خیلی پیش‌تر از این ایکنا از تحقق آن خبر داده بود.
به نظر می‌رسد، اعلام رسمی نگارش این نامه می‌تواند وضعیت بودجه فعالیت‌های قرآنی کشور را وارد فاز تازه‌ای که نهایت آن دسترسی هرچه زودتر به بودجه باشد، به دنبال داشته باشد، هر چند که این موضوع تنها در حد گمانه است، اما مسئولان صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی نیز بر این باور هستند که نگارش نامه و امضا شدن آن توسط چهار وزیر نه تنها حرکتی بی سابقه بوده، بلکه می‌تواند اخذ بودجه در سال 95 را تسریع کند.
برای تحلیل وضعیت مبهم بودجه فعالیت‌های قرآنی تماس‌هایی با دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی که رئیس صندوق مشارکت نیز هست، گرفته شد که نتیجه‌ای را به دنبال نداشت، هر چند دیگر مسئولان این صندوق نیز در دسترس نبودند،‌ در نهایت موفق به تماس با «حسن محمدی» نایب رئیس کمیته تخصیص صندوق مشارکت شدیم که صحبت‌های وی در ادامه آمده است.
حسن محمدی، نایب رئیس کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی، در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه این کمیته در هفته جاری جلسه‌ای نداشته است، در مورد نامه‌ای که برای تحقق بودجه قرآنی سال 95 به امضای چهار وزیر عضو شورای توسعه رسیده است، گفت: در جلسات کمیته تخصیص پیگیر این موضوع هستیم،‌ پیگیری بودجه امسال از مهم‌ترین دستور کارهای جلسات است.
وی افزود: با توجه به اینکه زمان زیادی به پایان سال باقی نمانده است، تمام تلاش خودمان را به کار بسته‌ایم تا بودجه امسال را دریافت کنیم، به همین خاطر بحث و بررسی‌هایی صورت گرفت و در نهایت تصمیم گرفته شد تا نامه‌ای از طرف وزرا و امضای رئیس شورای توسعه، مبنی بر دریافت بودجه سال 95 ارسال شود.
نایب رئیس کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد:‌ با توجه به اسا‌سنامه صندوق، مشکلی در مورد هزینه شدن یا نشدن بودجه در سال 95 وجود ندارد و بودجه بعد از اخذ به سال بعد هم منتقل خواهد شد.
محمدی اظهار کرد: با پیگیری‌هایی که کمیته انجام داد این نامه امضا شده و پیگیر نتایج آن هستیم تا اگر شد هرچه سریع‌تر به بودجه دسترسی پیدا کنیم.
وی با اشاره به اینکه ارسال درخواست وزرا حرکت اثرگذاری برای دریافت بودجه فعالیت‌های قرآنی در سال 95 است،‌ خاطرنشان کرد: امیدواریم این نامه باعث اتفاق خوبی در بودجه شود و بتوانیم حداکثر مصوب را از این اعتبار دریافت کنیم.
نایب رئیس کمیته تخصیص صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی در ادامه در پاسخ به این سوال که چه زمانی پاسخ این نامه داده خواهد شد؟ گفت: همه ما منتظر اثرگذاری نامه هستیم، نهایتاً تا دو یا سه هفته دیگر تکلیف روشن خواهد شد؛ چرا که اگر قرار است اتفاقی بیفتد باید تا قبل از پایان سال رخ دهد.
محمدی با تأکید بر اینکه در جلسه هفته آینده کمیته تخصیص در مورد این نامه بحث و تبادل نظر خواهد شد،‌ اذعان کرد: در حال حاضر کمیته و نیز شورای توسعه، پیگیر سرنوشت این نامه و بودجه هستند.
وی در پایان در مورد اثرگذاری این نامه جهت دسترسی زودتر به بودجه قرآنی سال 95،‌ به بی‌سابقه بودن نگارش چنین نامه‌ای اشاره و بیان کرد: وقتی چهار وزیر به همراه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی پای یک نامه را امضا می‌کنند، اثرات بسیار زیادی خواهد گذاشت و اخذ اعتبار را تسریع خواهد کرد و به احتمال زیاد بتوانیم بودجه سال 95 را اخذ کنیم.
captcha