سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد مدیر زن را در کشور دارد
کد خبر: 3581658
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده:

سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد مدیر زن را در کشور دارد

گروه اجتماعی: مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه آمار بانوان مدیر و مسئول در کشور نسبت به آقایان قابل مقایسه نیست، افزود: استان سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد زن در عرصه مدیریت را در کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، فهیمه فرهمند پور، مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده، صبح امروز 17 اسفندماه در دوره آموزشی توان‌افزایی زنان مدیر و مسئول استان که در استانداری برگزار شد، گفت: نظام جمهوری اسلامی ظرفیت‌های بی نظیری را برای جامعه زنان فراهم کرده است، بطوری که وضعیت زنان نسل امروز با زنان دو نسل قبل قابل مقایسه نیست.
وی با بیان اینکه بانوان باید ضمن باور و اعتماد به توانمندی‌های خود، نسبت به ارتقای آن نیز تلاش کنند، افزود: با وجود پیشرفت‌های چشمگیری که در رابطه با ارتقاء نقش زنان بعد از انقلاب صورت گرفته، هنوز هم در این زمینه نیازمند تلاش هستیم.
فرهمندپور بیان کرد: از تعداد یک‌هزار و 58 بخشدار در سطح کشور، تنها حدود 60 نفر بخشدار زن و  از تعداد 430 نفر فرماندار در سطح کشور نیز تنها 3 فرماندار زن هستند، که این آمار نشانگر حضور بسیار کم بانوان در پست‌های مدیریتی و فاصله داشتن با اصل توانمندی زنان در عرصه‌های مدیریتی است.
مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده با بیان اینکه آمار بانوان مدیر و مسئول در کشور نسبت به آقایان بسیار کمتر است، افزود: استان سیستان و بلوچستان بیشترین تعداد زن در عرصه مدیریت را در کشور دارد.
وی در ادامه هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی توان‌افزایی زنان مدیر و مسئول را هم‌افزایی و ایجاد حساسیت نسبت به توانمندی‌های زنان و نقش آنان در جامعه دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد مدیران زن از لحاظ کمیت قابل انتظار نیست، قصد داریم با برگزاری این دوره‌های آموزشی، کیفیت مدیریت توسط زنان را افزایش دهیم.
فرهمندپور عنوان کرد: بانوانی که پست‌های مدیریتی را می‌گیرند، آن انتظاری که از آن‌ها در حوزه زنان می‌رود، چندان قابل توجه نیست، لذا با برگزاری این دوره‌ها می‌خواهیم تا زنان دارای پست‌های مدیریتی نسبت به حوزه کاری بانوان در جامعه حساس شوند و بیش از پیش برای ارتقای این حوزه تلاش کنند.
captcha