فهم قرآنی؛ ضروری ترین نیاز فرهنگی جامعه
کد خبر: 3582743
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۱
ولی‌زاده:

فهم قرآنی؛ ضروری ترین نیاز فرهنگی جامعه

گروه اجتماعی: حامد ولیزاده با مطرح کردن این سوال که آیا مسئولان و متولیان امر باردر دست داشتن بودجه کلان می‌توانند کل جامعه را حافظ قرآن کنند، گفت: در حوزه ترویج فرهنگ قرآنی علاوه بر بودجه کلان نیازمند فهم قرآنی هستیم.

حامد ولی‌زاده، قاری بین‌المللی قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در مسابقات قرآنی خلوت‌ترین بخش مربوط به بخش حفظ است،گفت: بهتر است جهت افزایش بهره‌وری از نخبگان و افراد متخصص قرآنی در تربیت حافظان قرآنی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه در امور قرآنی باید از افراد متخصص و کارآمد بهره جست، اظهار کرد: جهت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باید استراتژی بلندمدت را تغییر داد و بر اساس اصول و هماهنگی صحیح عمل کرد تا بتوان نتیجه بهتری را کسب کرد.
ولی‌زاده با ابراز گلایه از عدم وجود محافل انس قرآنی مردمی در ارومیه گفت: اشخاص قرآنی باید در حوزه خود مشغول به فعالیت شوند تا بتوانند تجربیات و استعدادهای خود را به منصه ظهور برسانند؛ که این امر نیز به نوبه خود باعث پررونق شدن جلسات قرآنی می‌شود.
اقدامات انجام‌ شده در سال 95 و 96
وی به اتمام دوره ترتیل کامل در سال 95 اشاره کرد و گفت: ترجمه گویای این دوره با صدای قاری و پیشکسوت قرآنی کشور، استاد عباس سلیمی در سال 96 منتشر می‌شود.
قاری بین‌المللی‌ قرآن با بیان اینکه در سال 95 ضبط صوتی ترجمه گویای قرآن به زبان آذری آغاز شده است، گفت: در سال 96 این دوره به اتمام رسیده و منتشر می‌شود.
 ولی‌زاده طراحی نرم افزار اندرویدی ندا ( ترتیل صفحه به صفحه ی قرآن کریم) را از دیگر فعالیت‌های خود در سال 95 بیان کرد و گفت: ترتیل گویای آذری و فارسی این نرم‌افزار نیز در سال 96 منتشر می‌شود.
وی جهت استفاده نوجوانان از تجربیات قرآنی خود افزود: کتابی از تجربیات خود را جهت استفاده علاقه‌مندانی که می‌خواهند قاری قرآن شوند منتشر می‌کند که مطالعه و فیش‌برداری آن شروع شده و درسال 96 منتشر می‌شود.

اعظم اسدپور

فهم قرآنی؛ ضروری ترین نیاز فرهنگی جامعه
captcha