ولایتمداری؛ رمز پیروزی ارتش جمهوری اسلامی ایران
کد خبر: 3589136
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
فرمانده قرارگاه نیروی زمینی ارتش در شمال شرق عنوان کرد؛

ولایتمداری؛ رمز پیروزی ارتش جمهوری اسلامی ایران

گروه سیاست و اقتصاد: فرمانده قرارگاه نیروی زمینی ارتش در شمال شرق، ولایتمداری را رمز پیروزی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: ولایتمداری، تدین و گوش به فرمان رهبر بودن، از مسائلی است که باعث تقویت و پیروزی ارتش شده است و خوشبختانه امروز، کارکنان و خانواده‌های ارتشی، از لحاظ اعتقادی در سطح بسیار خوبی هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، رضا آذریان، امیر فرماندهی قرارگاه نیروی زمینی ارتش در شمال شرق، ظهر امروز، 23 فروردین ماه، در نشست خبری که به مناسبت هفته گرامیداشت ارتش در تالار فرماندهی این قرارگاه برگزار شد، با اشاره به وضعیت ارتش در وقابع بعد از انقلاب گفت: شرایط ارتش در روزهای بعد انقلاب، شرایط مناسبی نبود چرا که کسانی مثل منافقین و آن‌ها که منافعشان با انقلاب از بین رفته بود، مخالف ارتش بودند و معتقد بودند بعد از انقلاب نیازی به ارتش نداریم. 
فرماندهی قرارگاه نیروی زمینی ارتش در شمال شرق ادامه داد: آن زمان عده‌ای بودند که شعار انحلال ارتش را سر می‌دادند درحالی که اولین نیروهایی که بعد از انقلاب، در مقابل وقایع ترکمن صحرا، بلوچستان، کردستان و حرکت‌های جدایی طلبانه ایستادند، ارتشیان بودند.
وی درباره نقش امام خمینی(ره) در بازسازی و حمایت از ارتش اظهار کرد: آن ایام امام خمینی(ره) در چند پیام، حمایت خود از ارتش را ابراز کردند و فرمودند؛ «تضعیف ارتش، تضعیف اسلام است، آن‌هایی که به دنبال تضعیف ارتش هستند، خائن‌اند؛  کسانی که می‌گویند ارتش باید منحل شود، منافق هستند و مردم باید ارتش را یاری و تقویت کنند» و سپس در فرمان تاریخی خود، 29 فرودین را روز ارتش نام گذاری کردند. 
وی با بیان اینکه ارتش از نیروهای اصلی دفاع از تمامیت ارضی انقلاب اسلامی چه در دوران دفاع مقدس و چه در وقایع کردستان و گنبد بوده است، افزود: در وقایع کردستان و همچنین گنبد که بنده شخصا حضور داشتم و در آنجا زندگی می‌کردم، شاهد صحنه‌های پر افتخار و حماسه‌آفرینی از مجاهدت و دفاع ارتشیان بودیم که وقتی آن‌ها را مرور می‌کنم، بزرگی و عظمت آن ایام در ذهنم تداعی می‌شود.
فرمانده قرارگاه نیروی زمینی ارتش در شمال شرق با بیان اینکه روز اولی که صدام به کشورما تجاوز کرد هرگز تصور پاسخ کوبنده از جانب ما را نداشت، اظهار کرد: در روز اول جنگ تحمیلی، نیروهای ارتش، با حمله 140 فروند هواپیمای شکاری بمب افکن به عمق خاک عراق، ضربه سنگینی به صدام زدند که در تاریخ پر حماسه جنگ تحمیلی ثبت شد. 
آذریان با اشاره به روزهای اول جنگ تحمیلی و حمایت از نیروهای متجاوز عراق گفت: در لحظه اول جنگ شاهد حضور تمام اقشار جامعه ایران اعم از ژاندارمری، ارتش، سپاه، تفنگداران دریایی و نیروهای مردمی در مقابل صدام بودیم اما در مقابل نیروی ورزیده متجاوز ارتش عراق که مورد حمایت استکبار جهانی و 38 کشور دنیا بود، کارآمدی لازم را نداشتیم، این در حالی بود که با فرمان امام خمینی مبنی براینکه «جلوی پیشروی دشمن را بگیرید»، نیروهای ارتش و مردمی از نقاط مختلف کشور به منطقه اعزام شدند و جلوي پیشروی دشمن را گرفتند.
فرمانده قرارگاه نیروی زمینی ارتش در شمال شرق با اشاره به اینکه تاریخ دفاع مقدس برگ زرین پر افتخاری از تاریخ ملت ایران است، تصریح کرد: تاریخ پر افتخار جنگ تحمیلی و اقتدار و صلابت امروز نیروهای مسلح و ملت ایران، دشمن را عقب نگه داشته است و امروز هیچ کس توان مقابله با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را ندارد. 
آذریان با بیان اینکه ارتش در بعد از انقلاب منفعل نبوده و بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب به دنبال پژوهش، خلاقیت، نوآوری در ادوات نظامی بوده‌ایم، اظهار کرد: ارتش، بعد از جنگ، هزاران هکتار از مناطق عملیاتی که در زمان دفاع مقدس پاکسازی نشده و آلوده به مین و ادوات جنگی بود، پاکسازی کرد و بخش مهمی از کار را انجام داد تا مردم به زندگی عادی و کشاورزی‌شان برگردند و در این راه هم یگان‌های مهندسی رزمی به شهادت رسیدند. 
وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه جنگ برای ما نعمت بود، گفت: ما در جریان جنگ، تجربیات خوبی بدست آوردیم که توانستیم از آن‌ها در تهیه ادوات و دست آوردهای جدید جنگی استفاده کنیم و آنچه در توانمان بود را بسازیم. 
وی افزود: امروز، در زمینه دست آوردها و ادوات جنگی، در نیروی دریایی، پدافند، زمینی و هوایی، در نقطه‌ خوبی هستیم و همه‌ی تجهیزات ارتباطی ما بومی است و در این زمینه خودکفا هستیم.
captcha