تداوم جنایات گروه های تروریستی در سوریه و سکوت تلخ مجامع بین‌المللی
کد خبر: 3590826
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶

تداوم جنایات گروه های تروریستی در سوریه و سکوت تلخ مجامع بین‌المللی

در اثر انفجار تروریستی روز یک شنبه یک خودروی بمب‌گذاری شده در میان اتوبوس‌های اهالی آزاد شده شهرک‌های فوعه و کفریا 126 سوری از جمله 68 کودک کشته و صدها نفر نیز زخمی شدند و این در حالی است که مظلومیت کودکان سوری و جنایت گروه‌های تروریستی علیه شهروندان بی‌گناه سوریه همچنان در سکوت مجامع بین‌المللی مدعی دفاع از حقوق بشر ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از ایرنا، شیعیان مظلوم شهرهای فوعه و کفریا در شمال سوریه که پس از 2 سال تحمل رنج، عذاب، گرسنگی و محاصره تحمیل شده از سوی گروههای تروریستی، در 26 فروردین 1396 در قالب توافق میان ارتش سوریه و تروریست ها از محاصره خارج شدند، روز شنبه با ورود به منطقه غرب حلب با انفجاری تروریستی از سوی شقی ترین اشقیاء و ناپاک ترین انسانها، مواجه و دهها نفر از آنان در مظلومیت به خاک و خون غلطیدند.
اقدام شرم آور و ضد انسانی تروریست های تکفیری در حمله انتحاری به اتوبوس های حامل اهالی آزاد شده فوعه و کفریا در سوریه و به خاک و خون کشیدن دهها زن و کودک بی گناه و بی دفاع، از یک سو نشان دهنده ماهیت ضد انسانی گروه های تروریستی و پایبند نبودن آنها به بدیهی ترین اصول و موازین بین المللی و از سوی دیگر به روشنی گویای رویکرد متناقض مجامع بین المللی و دروغ بودن ادعاهای آنان در دفاع از حقوق بشر است.
در این اقدام ناجوانمردانه، ده ها کودک سوری جان خود را از دست دادند بدون آنکه مجامع بین المللی به نقض فاحش حقوق بشر از سوی جنایتکارترین مجرمان بین المللی و گروه های تروریستی که بلای جان دولت و ملت سوریه شده اند، توجه جدی داشته باشند و به ابعاد گوناگون آن بپردازند و این در حالی است که اقدام جنایتکارانه علیه شهروندان بی گناه سوری و کشتن ده ها مرد، زن و کودک خردسال، به روشنی گویای ماهیت ضد انسانی و ضد حقوق بشری تروریسم منطقه ای و حامیان غربی - عربی آن در سوریه است.
این رفتار دوگانه در قبال کشتار شهروندان بی گناه سوری در حالی است که تداوم محاصره نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی و جنایات بی پایان این رژیم علیه مردم مظلوم فلسطین نیز همواره مورد بی توجهی این مجامع قرار داشته است.
 در حالی که کنشگران صلح جوی منطقه از مجامع جهانی خواسته اند که به مسئولیت های خود برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی عمل کند، نظامیان صهیونیست در سکوت کامل مدعیان حقوق بشری به اقدامات غیرقانونی خود ادامه می دهند و این به حقیقت، نشان دهنده رویکرد غیرانسانی، نژادپرستانه و ضد حقوق بشری مجامع بین المللی در قبال تحولات منطقه ای و جهانی است.
در حالی که مجامع بین المللی در هنگام کشته و یا زخمی شدن یک نظامی صهیونیست تمام امکانات رسانه ای خود را در جهت پوشش خبری آن، به کار می گیرند، سکوت شرم آور آنان در قبال کشته شدن شهروندان بویژه کودکان سوری و فلسطینی، به روشنی گویای حقیقت تلخی است که نشان از رفتار دوگانه و دروغین مجامع بین المللی در ارزشیابی و بررسی نقض حقوق بشر در سطح بین الملل دارد.
از سوی دیگر، مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی و تداوم شهرک سازی، ساخت دیوار حائل و نیز پایان دادن به محاصره ظالمانه رژیم اسرائیل بر غزه و برچیده شدن کامل آن که از اصلی ترین مطالبات به حق فلسطینیان است همواره مورد بی توجهی همین مجامع بین المللی قرار گرفته است.
به نظر می رسد که سکوت تلخ مجامع بین المللی در خصوص این اقدام ضد حقوق بشری، موجب شده تا گروه های تروریستی با انجام اینگونه اقدامات علیه شهروندان بی گناه سوری بویژه کودکان، ضمن ایجاد ترس و وحشت در میان شهروندان مظلوم سوریه، همچون گذشته نقشی مخرب در روند برقراری امنیت و ثبات پایدار در این کشور ایفا کنند و به جنایات خود علیه ملت مقتدر اما مظلوم سوریه ادامه دهند.
صحنه های کشته شدن کودکان در هر نقطه جهان به ویژه کودکان سوری، حقیقتا دردآور و تاثربرانگیز است و به مثابه داغ ننگی بر پیشانی جنگ طلبان و صلح گریزانی است که بیش از شش سال است که با استفاده ابزاری از تروریسم، منافع نامشروع خود را به بهای ویرانی یک کشور و کشتار جمعی یک ملت، دنبال می کنند و اکنون سوگمندانه شاهد سکوت تلخ مجامع بین المللی در قبال نقض فاحش حقوق بشر از سوی گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و چند کشور غربی هستیم.
حقیقت آن است که سکوت تلخ و شرم آور مجامع بین المللی در قبال تحولات سوریه و رفتار دوگانه و دروغین آن در خصوص جنایت اخیر گروه های تروریستی در شهرک های فوعه و کفریا در سوریه، گویای سرنوشت تلخ حقوق بشر در سطح بین الملل است که همواره قربانی منافع زودگذر و سیاسی برخی کشورهای سلطه گر و قانون گریز بوده است.
captcha