برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه «ازلام» در قزوین
کد خبر: 3595079
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹

برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه «ازلام» در قزوین

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین از برگزاری اولین جشنواره‌ ملی فیلم کوتاه «ازلام» با رویکرد آسیب‌های اجتماعی مصرف مشروبات الکلی در قزوین خبر داد.

حجت‌الاسلام علی نعمت الهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین،در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین با اشاره به برگزاری این جشنواره در قزوین اظهار کرد: اولین جشنواره‌ ملی فیلم کوتاه «ازلام» با رویکرد آسیب‌های اجتماعی مصرف مشروبات الکلی به همت سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری وزارت کشور هم‌زمان با سراسر کشور  در قزوین برگزار می‌شود.
این مسئول افزود: این جشنواره در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در قالب فراخوان جشنواره تولیدات رسانه‌ای برگزار خواهد شد چرا که توزیع و ورود مشروبات الکلی از جمله آسیب‌های اجتماعی است که یکی از سرفصل‌های جنگ نرم دشمنان علیه نظام اسلامی بوده و به‌طور ویژه جوانان را مورد تهدید قرار داده است.
حجت‌الاسلام نعمت الهی با تأکید بر اینکه آگاه‌سازی نسل جوان از مضرات جسمی و روحی مشروبات الکلی می‌تواند در کاهش مصرف آن مؤثر باشد، گفت: آگاه‌سازی و حساسیت آفرینی نسبت به آسیب‌های اجتماعی به‌ویژه مصرف مشروبات الکلی، ایجاد دغدغه و حساسیت در جامعه به‌ویژه نسل جوان، کشف، جذب و پرورش استعدادها و برنامه‌ریزی برای استمرار و تولید آثار بصری از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
این مسئول اعلام کرد: علاقه‌مندان به هنر فیلم‌سازی می‌تواند تا پنجم خردادماه آثار خود را به صورت فیلم کوتاه با استفاده از دوربین‌های حرفه‌ای، فیلم‌های ساخته‌شده با دوربین‌های خانگی و گوشی‌های موبایل با کیفیت HD یا فراتر از آن تولید و به دبیرخانه این جشنواره به نشانی دبیرخانه قزوین، چهارراه عمران، اداره کل تبلیغات اسلامی استان ارسال کنند.
وی با اشاره به اینکه داوری آثار و انتخاب سه اثر از هر استان ۲۰ خرداد ۱۳۹۶، معرفی آثار برگزیده کشوری ۱۰ تیرماه سال‌جاری انجام خواهد گرفت، بیان کرد: در مرحله استانی این جشنواره سه اثر به‌عنوان آثار برتر انتخاب و جوایز نقدی از سه تا پنج میلیون ریال به نفرات اول تا سوم اهدا می‌شود و همچنین منتخبین کشوری نیز ۱۰ میلیون ریال اهدا خواهد شد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با تأکید بر اینکه حضور برگزیدگان در مراسم پایانی الزامی است و عدم حضور به‌منزله انصراف از دریافت جایزه تلقی می‌شود، عنوان کرد: شرکت برای عموم مردم آزاد است و فیلم‌ها با قالب داستانی و مستند و حداکثر با زمان ۱۵۰ ثانیه پذیرفته می‌شوند همچنین پس از تحویل آثار امکان خارج کردن فیلم از جشنواره وجود نخواهد داشت و اجازه‌ پخش آثار از طریق تلویزیون یا رسانه‌های دیگر در اختیار دبیرخانه است.

captcha